• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Klarna, verkkopankkimaksu & pankkikortit

  • Ilmainen toimitus yli 50€ ostoksiin

    Ennen klo 18 tehdyt tilaukset lähtevät samana päivänä

  • Rahat Takaisin-takuu

    Koskee valittuja tuotteita

10 helppoa kotona tehtävää kuntoliikettä laihtumiseen

Liikunta on tunnetusti erittäin tärkeää hyvän olon ja terveyden ylläpitämiseksi, ja sitä tulisikin harrastaa säännöllisesti. Kun laihdutat, liikunnan tärkeys korostuu entisestään, sillä se on yksi onnistuneen painonpudotuksen avaintekijöistä. Toisinaan tiukassa kuntosaliaikataulussa sekä rutiinissa pitäytyminen voi osoittautua hankalaksi ja vaivalloiseksi, ja monelta katoaa mielenkiinto kuntoilua kohtaan. Jos tahdot päästä ihannepainoosi ja karistaa liikakiloja kotoa käsin, ovat nämä harjoitukset juuri sinulle. Näitä helppoja liikkeitä voit tehdä mukavasti kotona, joutumatta lähtemään ulos lainkaan!

1. Vatsalihasrutistus

Vatsalihasrutistus on tehokas vatsalihaksia vahvistava liike, jonka tarkoituksena on muokata vatsan muotoa. Lihaksia kasvattavan vaikutuksensa ansiosta tämä on yksi suosituimmista vatsalihasliikkeistä. Aloita selinmakuulla, taivuta polvet ja vie kädet pään taakse. Nosta sitten ylävartaloa ylös lattiasta, samalla kun kohotat jalkasi rintakehän päälle. Palaa tämän jälkeen hitaasti aloitusasentoon. Toista liikettä useita kertoja.

2. Jooga

Jooga on erittäin helppo liikuntarutiini, ja voit harrastaa sitä kotona tehostaaksesi laihdutusta. Jooga ei ainoastaan auta pudottamaan painoa, vaan parantaa sekä vahvistaa sisäelimiä, ja kiinteyttää kehoa tehokkaasti. Joogaa kannattaa harjoittaa aamuisin mieluusti joko ennen auringonnousua, tai sen aikana. Valittavanasi on yli 250 erilaista asentoa, joista muutama on ihanteellinen laihduttamistarkoitukseen. Suosittuja jooga-asentoja ovat esimerkiksi alaspäin katsova koira, joogapyörä, silta sekä vene.

3. PiYo Flip

PiYo Flip saattaa kuulostaa monimutkaiselta, mutta kyseessä on yksinkertainen ja kevyt liike, joka auttaa muokkaamaan kehoa hoikemmaksi ja kevyemmäksi. Tämä muodikas liikuntaharjoitus vahvistaa takapuolen, jalkojen, käsivarsien, rintakehän, vatsan sekä olkapäiden lihaksia. Aloita lattialla lankkuasennossa, jossa vartalosi muodostaa suoran linjan, ja painosi on kämmenten sekä varpaiden varassa. Taivuta oikea polvesi 90 asteen kulmaan, ja irroita oikea kätesi lattialta samalla, kun viet polven kiertoliikkeellä taakse. Nosta kehosi sivusuuntaiseen lankkuasentoon ja tue oikea jalka lattiaan. Palaa tämän jälkeen aloitusasentoon, ja tee sama liike toiselle puolelle.

4. Lankku

Lankku on yksi yksinkertaisimmista kotona tehtävistä kuntoliikkeistä, jotka auttavat sinua pudottamaan painoa. Lankku vahvistaa useita eri lihasryhmiä, ja sopii laihduttamiseen erinomaisesti. Kehon syviä lihaksia vahvistamalla tuet selkää ja selkärankaa tehokkaasti. Asetu lattialle konttausasentoon ja varmista, että kätesi ovat suoraan olkapäiden alla. Venytä sitten selkääsi vähitellen vatsalihasten aktivoimiseksi. Pidä vartalosi pitkänä ja suorana, ja paina kätesi ja jalkasi tukevasti lattiaa vasten. Pysy tässä asennossa noin 2 minuutin ajan. Lankku voi olla aluksi haastava harjoitus, mutta lopputulos on vaivannäön arvoinen sillä se yksi parhaimmista selkää vahvistavista liikkeistä.

5. Askelkyykky

Askelkyykky on loistava laihdutusliike, sillä se kehittää lihaksia tehokkaasti ja on helppo kotona tehtävä kuntoliike. Askelkyykky vahvistaa kehon syviä lihaksia, reisiä sekä pakaroiden ja jalkojen lihaksia. Tämä helppo kuntoharjoitus sopii tehtäväksi milloin tahansa. Aloita seisoma-asennossa, ja astu sitten toisella jalalla askel eteenpäin. Taivuta polvea ja laskeudu alaspäin, kunnes molemmat polvesi ovat 90 asteen kulmassa. Pysy asennossa muutaman sekunnin ajan, ja palaa sitten seisoma-asentoon. Toista liike toiselle puolelle.

6. Kyykky

Tahdotko muokata reisien sekä pakaroiden ulkomuotoa? Siinä tapauksessa kokeile kyykkyä, sillä se on yksi tehokkaimmista alavartaloa vahvistavista liikkeistä. Kun teet kyykyn oikeaoppisesti vahvistat sekä alavartalon lihaksia, että keskivartalon syviä lihaksia. Kyykky on yksi parhaista voimaliikkeistä laihdutukseen. Aloita seisoma-asennossa ja varmista, että jalkasi ovat hieman harallaan. Taivuta polvet ja vie keho istuma-asentoon, ja pysy asennossa muutaman sekunnin ajan. Palaa sitten aloitusasentoon.

7. Sivusuuntainen jalannosto

Sivusuuntainen jalannosto on helppo ja vaivaton kotiharjoitus. Asetu makuulle sivuasentoon, ja nosta jalka suorana niin ylös kuin kykenet. Laske jalka hitaasti alas, ja toista liikettä lukuisia kertoja. Tämä liike vahvistaa kylkilihaksia, ja sanotaan että 300 jalannostoa polttaa jopa 40 kaloria!

8. Hyppynaruhyppely

Hyppynaruhyppely on takuulla yksi helpoimmista kotona tehtävistä harjoituksista. Tämä aerobinen harjoitus kiinteyttää koko kehoa, ja polttaa jopa 10 kaloria minuutissa. Aloita harjoittelu 10 minuutin naruhyppelyllä, ja lisää sitten harjoituksen pituutta kehosi tottuessa ja vahvistuessa. Voit tuoda vaihtelua liikkeeseen esimerkiksi juoksemalla tai hyppimällä yhden jalan varassa. Säännöllisesti toistettuna tämä laihdutusliike tuo taatusti tuloksia!

9. Venyttely

Venyttely auttaa rentoutumaan, ja tukee laihduttamista erinomaisesti. Voit venytellä missä tahansa, ja jo 10 minuutin päivittäinen venyttely kotiharjoittelun jälkeen voi polttaa 50 kaloria. Lisäksi venyttely parantaa kehon elastisuutta sekä verenkiertoa, ja auttaa vähentämään lihasjännityksiä.

10. Aerobinen liikunta

Aerobinen liikunta on helppo tapa ja sopii kotiliikuntaan täydellisesti. Aerobinen liikunta sisältää monenlaisia harjoituksia, ja laihduttaa tehokkaasti. Voit valita joko kevyen tai rankemman harjoittelun mieltymystesi mukaisesti. Aerobinen liikunta auttaa vähentämään stressiä, parantaa verenkiertoa ja vahvistaa sydämen lihaksia. Esimerkkejä kotona tehtävistä liikkeistä ovat tähtihypyt, askellus, sekä paikallaan juoksu.