ILMAINEN TOIMITUS YLI 69€ TILAUKSIIN

Lihasten näkyvyys

Voiko iso peppu olla suuri etu? Kyllä, leveät lanteet pelastavat ihmishenkiä!

Historiallisesti katsottuna lonkassa on tapahtunut suuri muutos - joitakin vuosikymmeniä sitten oli seksikästä olla kapeat lantiot, kun taas muina vuosikymmeninä ollaan ihannoitu leveitä lantioita. Onneksi elämme kauneusihanteiden aikakautta, jotka kattavat luonnolliset ja leveät lanteet, ja se on itse asiassa positiivista. Rasva lantiossa ja pakarassa voi auttaa elämään pidempään koska se toimii kuin rasvavarasto pahan päivän varalle. Mutta se ei tarkoita, että voisit jättää treenejä välistä - koska säännöllinen harjoittelu pidentää elämääsi.

Tästä ja paljon muusta annamme sinulle täydellisen yleiskatsauksen tässä artikkelissa, joka selittää myös tarkemmin miksi sinun ei tarvitse hävetä leveätä lantiotasi tai pakaroitasi. Kerrotaan myös mitä voit tehdä lantiosi ja pakaroiden kiinteyttämiseksi, jotta rasvavarastosi olisi myös timmissä kunnossa.

Onko leveä lantio terveellisempi kuin kapea lantio?

Tanskalaiset tutkimukset viittaavat siihen, että leveä lantio voi auttaa suojaamaan sinua ennenaikaiselta kuolemalta. Tämä johtuu ensisijaisesti siitä, että kapeat lonkat ovat merkki siitä, että ei ole terveitä rasvakertymiä ja siten lihasmassa on myös rajallinen, koska pakarat ovat kehon suurin lihas, gluteus maximus. Terve lihasmassa on tärkeää, koska lihakset ovat välttämättömiä keholle suojaamaan henkeä uhkaavilta sairauksilta, kuten sydän- ja verisuonitaudeilta ja diabetekselta. Joten jos sinulla on kapea lantio, on tärkeää, että treenaat pitämällä yllä rasvan ja lihaksiston puutetta pakaroissa ja lantiossa.

Tutkimusten mukaan on terveellisempää olla leveät lantiot.

Omenan vai päärynän muotoinen vartalo - kumpi on terveellisempi?

On paljon viitteitä siitä, että lantion ja reisien rasvakertymät varastoivat hyödyllisiä rasvahappoja, jotka auttavat suojaamaan kehoa. Lisäksi lantion ja reisien rasva lähettää välittäjäaineita muuhun kehoon, millä voi olla terveydellisiä vaikutuksia.

Lyhyesti sanottuna -iso takapuoli voi olla terveellistä, mutta rasvaa ei saisi olla liikaa kehossa, joten isoa peppua voi tasapainottaa vähentämällä rasvaa vatsasta samalla niin että lantion ja reisien rasva säilyy. Näin olet ihanteellisessa päärynän muodossa!

Jos meidän on sanottava kumpi vartalotyypeistä on terveellisempi, niin voidaan helposti sanoa, että omenan muotoinen vartalo on terveydelle haitallisempi. Se osoittaa että rasva on kertynyt vatsaan, mikä on haitallista keholle ja sisäelimille, ja se edistää sydänsairauksien ja muiden liikalihavuuteen liittyvien sairauksien kehittymistä. Päärynän muotoinen keho, jota leimaa leveä lantio ja paksut reidet, on parempi sen sijaan, koska nämä rasvakertymät voivat toimia eräänlaisena varastona rasvalle, joka muuten leviäisi verisuoniin ja tukkisi verenkiertoa.

Harjoittele lantiota ja pakaroita - terveytesi vuoksi

Vaikka kaikki viittaa siihen, että leveät lantiot ja pakarat ovat terveellisiä, se ei tarkoita, ettei sinun tarvitse treenata niitä, sillä lihaskunto juuri näillä alueilla voi olla hyvin hyödyllistä. Sekä lantion että pakaroiden terveen lihasmassan saavuttaminen voi itse asiassa auttaa suojaamaan henkeä sydän- ja verisuonitaudeilta ja diabetekselta.

Varmista, että treenaat pakaroiden ja reisien lihaksia - on tärkeää suojella sinua sairauksilta.

Muista siis virkistää ja käyttää lihaksia - joko tekemällä harjoituksia erityisesti pakaralle ja lantiolle. Voit tehdä esimerkiksi jalkojen sivuttais-nostoja, lantion-nostoja tai kyykätä. Kyykyt vahvistavat pakaroiden ja lantion ympärillä olevia lihaksia ja siten tekevät pakaroista kauniimman näköiset.

Vaihtoehtoisesti voit käyttää WeightWords Hip and Ball Traineria, joka on monipuolinen treenilaite kotiharjoitteluun. Se auttaa kiinteyttämään vatsaa, pakaroita ja reisiä EMS- stimulaatiolla. Laite lähettää pieniä sähköimpulsseja pakaroihin, reisiin tai vatsaan ja vaikuttaa lihasten syvällä tasolla rakentaakseen ja vahvistaakseen lihaksia, jotta saisit sen kireän takapuolen josta unelmoit.

Leveä lantio ja isot pakarat ovat usein geneettisiä

Lantiosi ja pakaroiden muoto on pitkälti geneettisesti määrätty, ja siksi on aina hyvä idea treenata pakaroita ja lantiota, sillä se voi auttaa ehkäisemään vakavia sairauksia, kuten diabetesta ja sydän- ja verisuonitauteja. Vaikka lantion rasvakertymät voivat auttaa keräämään rasvaa, joka voi muuten vaurioittaa verisuonia, on tärkeää, että pidät lihakset kunnossa sekä pakaroissa että lantioissa, sillä se voi auttaa sinua elämään pidempään - Oli sitten kapea tai leveä lantio.

Lue myös nämä