• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Verkkopankkimaksu tai osta nyt ja maksa myöhemmin

  • Ilmainen toimitus aina yli 50€ ostoksiin

    Luotettavat ja nopeat toimitustavat

  • Asiakkan tietoturva

    Tietosi ovat meillä turvassa

Kuvaava kuva kategoriaan Aineenvaihdunta

Aineenvaihdunta

Rajaa hakua

Tyyppi
Hinta
17€40€
Tähdet
Painonpudotus
Aineenvaihdunta (16) Hiilihydraattisiepparit (1) Laihdutuslaastarit (1) Rasvanpolttajat (9) Ruokahalu (12) Shapewear (4)
 

Rajaa hakua

Kamppailetko painonpudotuksen kanssa? Aineenvaihduntaa kiihdyttävät tuotteet voivat auttaa sinua unelmavartalon tavoittelussa. Aineenvaihdunnan nopeus määrittelee sen, kuinka paljon energiaa kehosi tarvitsee perustoimintojensa ylläpitämiseen, sekä sen, kuinka suuren osan ruoasta elimistö käyttää energiaksi ja kuinka suuri osa varastoituu rasvaksi. Ikääntyessä tai esimerkiksi painon noustessa aineenvaihdunta saattaa hidastua, jolloin aineenvaihduntaa kiihdyttävät tuotteet voivat olla tehokas apu aineenvaihdunnan buustaamiseksi.
Kamppailetko painonpudotuksen kanssa? Aineenvaihduntaa kiihdyttävät tuotteet voivat auttaa sinua unelmavartalon tavoittelussa. Aineenvaihdunnan nopeus määrittelee sen, kuinka paljon energiaa kehosi tarvitsee perustoimintojensa ylläpitämiseen, sekä sen, kuinka suuren osan ruoasta elimistö käyttää energiaksi ja kuinka suuri osa varastoituu rasvaksi. Ikääntyessä tai esimerkiksi painon noustessa aineenvaihdunta saattaa hidastua, jolloin aineenvaihduntaa kiihdyttävät tuotteet voivat olla tehokas apu aineenvaihdunnan buustaamiseksi.

Jokainen aikuinen on varmasti jossain vaiheessa elämäänsä pohtinut omaa aineenvaihduntaansa ja sen tehokkuutta tai hitautta. Tiedämme jo pelkästään tarkastelemalla kroppaamme, että aineenvaihdunnan toimiessa tehokkaasti olomme on kevyt, virkeä ja tasapainoinen kun taas huonon aineenvaihdunnan kanssa koemme väsymystä, turvotusta tai yleistä jaksamattomuutta ja usein näemme muutoksia myös ulkoisessa olemuksessa. Ihmisen aineenvaihdunta vaikuttaa suoraan siihen, kuinka hyvin peruselintoimintomme jaksavat; kuinka hengityksemme tai verenkiertomme jaksavat, ja kuinka sisäelimemme toimivat. Aineenvaihduntaa voi mitata eri keinoin, mutta yleensä kropan kuunteleminen ja tarkastelu ovat parhaita keinoja selvittää, tulisiko aineenvaihdunnan parantamiseen keskittyä enemmän, jotta perus terveys ja hyvän olon tunne säilyisivät mahdollisimman pitkään myös tulevaisuudessa.

Millainen merkitys aineenvaihdunnalla on painonhallinnassa?

Aineenvaihdunta tarkoittaa käytännössä sitä, miten tehokkaasti kehosi muuttaa ravintoaineet joko energiaksi tai rasvaksi. Siksi aineenvaihdunta ja sen toimivuus ovat erittäin tärkeä osa terveellistä ja tasapainoista elämää, mutta myös oleellinen osa painonhallintaa sekä laihdutustavoitteita. Mitä vanhemmaksi keho tulee, sitä hitaammaksi myös aineenvaihdunta usein muuttuu. Suuret elämänmuutokset, arjen hektinen rytmi, ruokailutottumukset, elämäntavat yms. vaikuttavat kaikki aineenvaihduntaamme sekä päivittäisiin hyvän olon tunteisiin. Jokaisen keho on kuitenkin erilainen ja siten myös aineenvaihdunta on yksilöllistä. Jotkut tarvitsevat enemmän unta kuin toiset, osan keho on riippuvainen aktiivisemmasta ja tehokkaammasta liikuntaa, ja osa meistä tarvitsee esimerkiksi enemmän joitain tiettyjä ravintoaineita kuin toiset. Siksi onkin oleellista oppia kuulostelemaan omaa kehoa sekä sen luonnollista rytmiä; mitä juuri minun tulisi tehdä, jotta kehoni voisi mahdollisimman hyvin sekä pystyisin hallitsemaan painoani ja hyvinvointiani hektisten sekä stressaavienkin elämänmuutosten läpi?

Aineenvaihdunta on kemiallinen kehossa tapahtuva prosessi, jonka ansiosta keho toimii päivittäin aamusta iltaan. Aineenvaihdunta vaatii paljon energiaa, koska sillä on paljon tehtävää! Aineenvaihduntaan käytetty määrä energiaa on se, minkä keho tarvitsee toimiakseen. Ylimääräinen energia muuttuu ja varastoituu kropassa usein rasvaksi, jos aineenvaihdunta ei sitä toimiakseen tarvitse. Siksi nopea ja tehokas aineenvaihdunta on oleellinen osa painonhallintaa: kaikki me toivomme, että ravintoaineista saamamme energia menee kaikkineen kroppamme ylläpitoon eikä keräänny lisäkiloina rasvan muodossa vyötärölle. Painonhallinnan lisäksi hyvä ja tehokas aineenvaihdunta poistaa kehon kuona-aineita nopeasti, parantaa immuniteettiä ja pitää mielenkin virkeämpänä.

Hyvän aineenvaihdunnan merkitys elimistössä

Tehokas aineenvaihdunta puhdistaa elimistön kuona-aineista sekä sille haitallisista ainesosista. Keho varastoi itseensä ruoan tai lääkkeiden mukana tulleita metalleja tai esimerkiksi ympäristön tai saasteiden tuomia haitta-aineita. Nopea aineenvaihdunta puhdistaa kehoa, jolloin sinne kuulumattomat aineet poistuvat tehokkaasti luonnollista tietä. Hyvin toimiva aineenvaihdunta tehostaa suoliston toimintaa ja poistaa sinne kerääntyneitä ei-toivottuja toksineita. Toimiva aineenvaihdunta on ikään kuin lopun elämää jatkuva detox-kuuri, joka auttaa sinua saavuttamaan pitkäaikaisia tuloksia painonhallinnassa sekä kevyemmän ja vireämmän olon.

Aineenvaihdunta vaikuttaa myös kehon sisäelinten toimintaan sekä verenkiertoon. Veri kuljettaa elimistössä tärkeitä raaka-aineita sisäelinten välillä. Lisäksi veri kuljettaa happea ja vastaa siitä, että suoliston kuona-aineet poistuvat tehokkaasti. Aineenvaihdunnan ollessa tehokas myös pintaverenkierto tehostuu. Hidas aineenvaihdunta tuntuu ääreisverenkierrossa; etenkin kylminä käsinä ja jalkoina. Tehokas verenkierto pitää energia- ja vireystasot korkealla ja auttaa kehon ravintoaineita imeytymään helpommin. Kehon virkistyessä myös mieli virkistyy. Verenkierto on suoraan yhteydessä myös aivojen hyvinvointiin sekä hermostoon. Hidas aineenvaihdunta ei ruoki hermostoa ja saattaa siksi aiheuttaa stressiä, ahdistusta, levottomuutta, hitautta tai muita ei toivottuja ja negatiivisia oireita. Tehokas aineenvaihdunta taas korreloi suoraan energiaan ja tuo sinulle taatusti positiivisemman olon.

Elimistömme toimimisen lisäksi hyvä aineenvaihdunta vaikuttaa ihon, hiusten sekä kynsien hyvinvointiin. Ihon hehkuessa kuulaana ja hiusten ollessa hyväkuntoiset myös ulkoinen olemus nuorentuu ja virkistyy. Etenkin hyvä pintaverenkierto on suoraan yhteydessä raikkaaseen ja puhtaaseen ihoon sekä hiustuppien elinvoimaisuuteen. Kun päänahan verenkierto on tehokas, kasvavat hiuksesikin nopeammin.

Aineenvaihdunnan tehostaminen kotikonstein

Tuntuuko sinustakin siltä, että painon pudottaminen on liian tuskallinen rupeama ja sen aloittaminen lähes mahdotonta? Älä huoli, et ole yksin. Suurin osa ihmisistä, jotka haluavat aloittaa laihduttamisen, kokevat juuri alkuun pääsemisen prosessin kaikista vaikeimmaksi osa-alueeksi. Aineenvaihdunta tuntuu olevan hankala saada tehokkaasti käyntiin tai hidastunut aineenvaihdunta entistä nopeammaksi. Moni on kuitenkin kokenut saavansa apua aineenvaihduntaa tehostavista ja nopeuttavista ravintolisistä sekä luonnonmukaisista ravintolisäkuureista. Aineenvaihdunnan voit erinäisillä ruokavaliomuutoksilla sekä kuureilla saada tehokkaasti käyntiin, jolloin elämänlaatusikin paranee huomattavasti.

Ihmiset ovat yksilöitä ja jokaisella meistä on erilainen aineenvaihdunta. Ikä, sukupuoli, elämäntavat, liikunta sekä ruokailutottumukset vaikuttavat kaikki yhtä lailla aineenvaihduntaan sekä sen nopeuteen tai hitauteen. Hitaasta aineenvaihdunnasta kärsivien voi ollakin järkevää kokeilla aineenvaihduntaa tehostavia ravintoaineita tai tehokuureja. Luonnonmukaiset tuotteet löytyvät markkinoilta kapselien tai pillereiden muodossa, jauheina tai esimerkiksi valmiina raaka-aineina ja ruokapaketteina. Useat superfoodit sekä luontaistuotteet aktivoivatkin aineenvaihduntaa erittäin tehokkaasti sekä laittavat nesteet ja kuona-aineet liikkeelle aivan eri tavalla kuin päivittäinen arkiruokavalio.

Tuoreita vihanneksia

Aineenvaihduntaa tehostava ruokavalio

Ruokavaliolla on suuri merkitys aineenvaihdunnassa. Markkinoilla on paljon erinomaisia superfoodeja takaamaan tehokkaamman aineenvaihdunnan tai helpottamaan sinua pääsemään eroon kropassa liikkuvista toksineista sekä kuona-aineista. Ruoka-aineista etenkin runsaasti D-vitamiinia sisältävät raaka-aineet ovat aineenvaihdunnan kannalta tärkeitä. D-vitamiinia saa toki auringossa, mutta pohjoisen talven koittaessa auringonvalo ei riitä. D-vitamiinia saat kuitenkin paljon vaihtamalla ruokavaliotasi. Etenkin kananmuna, kala, tofu, soijamaito sekä sienet sisältävät runsaasti luonnollista D-vitamiinia. D-vitamiinipitoisia ruokia kannattaa maustaa ahkerasti. Cayennepippuri, mustapippuri, sinappi, chili sekä curry ovat erinomaisia aineenvaihdunnan tehostajia.

Aineenvaihduntaa tehostavat myös runsasvesipitoiset hedelmät ja vihannekset. Vähäkalorisista raaka-aineista kurkku, vesimeloni, meloni sekä sitruuna toimivat parhaiten nopeuttamalla kehosi toimintaa. Lisäksi ne ovat täynnä hyviä ravintoaineita, kuten vitamiineja sekä kuituja. Veden saanti on tärkeää aineenvaihduntaa parannettaessa. Laadukkaan luomukahvin ohessa on hyvä juoda paljon vettä, mutta myös teetä. Vihreä tee on luonnollinen kehonpuhdistaja ja täynnä hyviä antioksidantteja jotka laittavat kuona-aineesi liikkeelle.

Ruuansulatukseen kuluu noin 10 prosenttia päivittäisestä energiankulutuksesta. Ravintoaineiden pilkkominen elimistössä kuluttaa runsaasti energiaa, mutta ei usein tarpeeksi. Proteiini- ja kasvisruokapitoinen ruokavalio auttaa tehostamaan aineenvaihduntaasi ja runsasproteiinipitoisella ruokavaliolla on paljon hyviä vaikutuksia myös painonhallintaan. Proteiini täyttää paremmin kuin hiilihydraatit ja tuo nopeammin kylläisyyden tunteen. Vihanneksia valittaessa suosi kaalia, ruusukaalia, kukkakaalia sekä parsakaalia, jotka ovat täynnä B-vitamiineja ja helpottavat painonhallinnassa. Myös linssit, pavut ja täysjyväviljatuotteet ovat erinomaisia aineenvaihdunnan tehostajia korkeiden kuitu- ja rautapitoisuuksiensa vuoksi.

Aineenvaihduntaa tehostavat nesteet

Kupillinen kahvia ja kahvipapuja

Kohtuullisissa määrin nautittuna kofeiini on toimiva aineenvaihdunnan tehostaja. Esimerkiksi kerran viikossa on hyvä juoda muutama kuppi kahvia päivässä. Valitse kuitenkin kahvisi hyvin ja suosi laatua. Kofeiini voi edistää painonhallintaa ja laihtumista, sillä se kiihdyttää aineenvaihduntaa. Mitä enemmän kuitenkin juot kahvia, sitä nopeammin elimistösi tottuu kofeiiniin. Silloin toivotut vaikutukset menettävät tehoaan eivätkä enää tuota samoja tuloksia. Kahviin voi myös lisätä aineenvaihduntaa vielä enemmän tehostavia ravintoaineita, kuten matchaa, spiruliinaa tai klorellaa. Mitä enemmän tehokkaita ja puhtaita raaka-aineita nauttimasi nesteet sisältävät sitä paremmin ne edistävät painonhallintaa ja auttava sinua saavuttamaan vaivattomammin toimivan kropan.

Smoothieihin lisättävät superfood-jauheet kuten maca ja raakakaakao ovat myös erinomaisia aineenvaihdunnan tehostajia. Maca nostaa energia- ja vireystasojasi ja jauhemuotoisuutensa vuoksi se on helppo sekoittaa esimerkiksi aamusmoothien sekaan. Raakakaakao ei nosta verensokeria ja sitäkin on markkinoilla runsaasti jauhemuodossa. Raakakaakaota voit lisätä mehuihin sekä kuumiin juomiin tuomaan niihin lisää makeutta ja uusia terveysvaikutuksia.

Keskity arkeen ja sen pieniin muutoksiin

Kukapa ei joskus kärsisi stressaavasta arjesta, jolloin viikon hyvät yöunet voi laskea yhden käden sormin, lounas vaihtuu pikemminkin nopeasti kävellessä syödyksi välipalaksi, ja salikortti lojuu käyttämättömänä kotona. Tiedostamatta stressin mukana tuomia haittavaikutuksia etenkin kehon hyvinvoinnille, on asia vaikea korjata, jos siihen ei keskity tarpeeksi. On tärkeä ymmärtää, että aineenvaihduntamme ja kehomme tasapainoisuus ovat tärkeä osa myös henkistä jaksamista. Huolehtimalla arjen pienten asioiden vaikutuksesta kehoon, onnistuu stressinhallintakin aivan eri tavalla.

Ihmisen elimistö ja hyvin toimiva aineenvaihdunta tarvitsevat toimiakseen riittävän määrän terveellistä ruokaa, vettä, unta sekä liikuntaa. Nämä neljä asiaa ovat toimivan aineenvaihdunnan peruspilarit. Kaikki olemme kuitenkin erilaisia ja aineenvaihduntaan voi vaikuttaa myös esimerkiksi geeniperimä ja siten yksilön omista valinnoista riippumattomat seikat. Tällaisissa tapauksissa kannattaa harkita aineenvaihduntaa tehostavia lisäravinteita ja luonnontuotteita, joilla voi saavuttaa positiivisia ja pitkäaikaisia vaikutuksia päivittäiseen elämään.

Huomion kiinnittäminen pieniin arkisiin asioihin on siis tärkeää aineenvaihdunnan tehostamiseksi. Useimmiten juuri niistä asioista hyvän olon tunne on eniten riippuvainen. Kaikki tiedämme, että esimerkiksi veden juonti on tärkeää, mutta kuinka moni todellisuudessa tarkkailee, että elimistö saa juuri riittävän määrän nestettä päivässä? Kaikki elimistön kemialliset reaktiot ovat vesiriippuvaisia ja suurin osa aineenvaihduntaa käsittelevistä tieteellisistä tutkimuksistakin kehottaa lähes poikkeuksetta aina keskittymään runsaaseen vedensaantiin. Riittävä veden juominen tehostaa aineenvaihduntaa ja on helppo yhdistää arkeen esimerkiksi kantamalla aina vesipulloa mukana.

Veden lisäksi ihmiselimistö tarvitsee toimiakseen säännöllisen ateriarytmin. Älä siis jätä aterioita väliin. Panosta värikkääseen ruokaan, vihanneksiin ja hedelmiin, riittävään proteiinin saantiin sekä luomutuotteisiin. Todistetusti tehokkain tapa saavuttaa hyvä aineenvaihdunta on pienentää annoskokoja mutta syödä useamman kerran päivässä. Jos tarkkailet annoskokojasi, ei kaloreitakaan tarvitse orjallisesti laskea vaan energiansaanti jakaantuu tasapainoisesti koko päivälle aina aamiaisesta iltapalaan asti. Aineenvaihduntaa on tärkeä pitää hereillä jatkuvasti: 3-4 tunnin välein ruokailu on suotavaa. Päivittäiseen ruokailuun on myös hyvä yhdistää aineenvaihduntaa tehostavat kahvi ja tee. Vihreä tee tehostaa aineenvaihduntaa, mutta niin tekee myös kahvi. Päivittäin nautittu kahvikupillinen voi kiihdyttää aineenvaihduntaa jopa viidestä kahdeksaan prosenttia. Teessä taas on elimistölle elintärkeitä antioksidantteja, jotka ovat hyväksi aineenvaihdunnalle ja voivat tehostaa kropan hyvinvointia aivan uudella tavalla.

Ravintopuolella mausteinen ruoka auttaa aineenvaihdunnan nopeutumisessa, mutta niin tekee myös runsaskuitupitoinen ruoka. Aineenvaihdunnan nopeuttaminen ruokavaliomuutoksilla tuo tutkitusti tuloksia. Useiden tutkimusten mukaan rasvanpoltto voi tehostua jopa 30 prosenttia jos kuituja syö tarpeeksi paljon. Täysjyväviljat, hedelmät ja kasvikset ovat erinomaisia kuitulähteitä ja ne sisältävät myös runsaasti vitamiineja sekä keholle hyviä ravintoaineita. D-vitamiini sekä rautapitoinen ruoka tehostavat myös aineenvaihduntaa. Vitamiini ja rautapitoisia ruokia ovat muun muassa liha, äyriäiset, pavut sekä esimerkiksi pinaatti. Myös maito auttaa kalsiuminsaannissa, joka taas on sekin tärkeä osa toimivaa ja tehokasta aineenvaihduntaa. Täysjyväviljat, riisit sekä vehnät ovat kuiturikkaita ja nopeuttavat aineenvaihduntaa erinomaisesti. Myös kananmunan valkuaisella on todettu olevan aineenvaihduntaa aktivoivia ominaisuuksia ja lohi sekä kalkkuna ovat nekin täynnä proteiineja ja siten erinomainen lisä päivittäiseen ruokavalioon. Leiki myös rohkeasti mausteilla, kun kokkaat kotona: Tulinen ruoka saa usein kehon lämpiämään sisältä päin ja aktivoi kroppaasi sekä tehostaa energian nopeampaa pilkkoutumista hyötykäyttöön.

Viimeinen ja tärkein osa arjen pieniä muutoksia tarkkaillessa, on laadukas, levollinen, palauttava sekä riittävä uni. Myös levossa ihmisen elimistö kuluttaa aineenvaihduntaan varattua energiaa. Lepotilassa aivot kuluttavat lähes 20% ja esimerkiksi maksa n. 30% perusaineenvaihdunnan energiasta. Siispä myös lepäävä kroppa tarvitsee tietyn määrän energiaa toimiakseen. Jo pelkästään aikaisemmin nukkumaan meneminen korjaa arkirytmisi, parantaa energiatasoasi sekä nopeuttaa aineenvaihduntaasi. Riittävä lepo on aivan yhtä tärkeää kuin terveellinen ruoka, liikunta sekä riittävä veden saantikin. Mitään näistä ei tulisi laiminlyödä toisen kustannuksella. Tasapainoinen ja terveellinen elämänrytmi, jossa myös levolle on varattu tarpeeksi aikaa, on olennainen osa tehokasta aineenvaihduntaa.

Detox tee-kupillinen
Punajuuri keittolautanen
Detox hedelmä smoothie
Inkivääri hunaja tee
Porkkana mehu - detox kuuri

Kuinka kiihdyttää omaa aineenvaihduntaa?

Aineenvaihdunnan kiihdyttäminen ei ole monimutkainen prosessi. Monia luonnollisia ja tehokkaita ratkaisuja löytyy aina pienistä elämäntapamuutoksista ravintolisiin. Voit kokeilla aineenvaihduntaa kiihdyttäviä ravintoaineita, mutta tehokkain tapa on lisätä pientä arjen liikuntaa esimerkiksi kävelemällä tai pyöräilemällä töihin tai kouluun, lisäämällä hyötyliikuntaa sekä aloittamalla esimerkiksi uuden harrastuksen. Säännöllinen liikunta on aineenvaihdunnan kiihdyttämisen kannalta olennaista. Tehokas aerobinen liikunta tuo paitsi hyvän olon tunteen, auttaa se myös painonhallinnassa sekä helpottaa saamaan nopeita tuloksia. Suositeltava aika päivittäiseen liikkumiseen on noin puolitoista tuntia, mutta liikunnan ei tarvitse olla stressiä lisäävä tekijä. Jos kalenterisi on täysi ja liikkumiselle ei ole aikaa, tartu pyörään auton sijaan, jolloin liikunnasta tulee osa päivärytmiäsi huomaamatta.

Voimaannuttava liikunta, kuten jooga, pilates tai erilaiset tanssilajit ovat erinomaisia aineenvaihdunnan tehostajia. Kehon lihasten voimaannuttaminen elinvoimaistaa kaikkia kropan osa-alueita sekä pitää mielen virkeänä. Myös eri lihasryhmien treenaaminen salilla on hyvästä. Keskity yhteen asiaan kerralla, jolloin liikunnan ilo säilyy ja keho elinvoimaistuu tasapainoisesti. Liikunnan ohella on hyvä pitää mielessä, että riittävä uni ja terveellinen ruokavalio kulkevat käsikädessä, joten palkitse itsesi hyvillä yöunilla treenipäivän jälkeen ja unohda aamusalit. Henkinen hyvinvointi on hyvinvoivan kropan tärkein elementti ja auttaa sinua jaksamaan paremmin.

Jos liikunta, terveellinen ruokavalio sekä riittävä uni eivät kuitenkaan tunnu toimivan eivätkä ne tuo sinulle haluttuja tuloksia, aineenvaihduntaa kiihdyttävät lisäravinteet voivat olla seuraava ratkaisu. Painonhallinnan kannalta lisäapu voi olla joskus tarpeen, etenkin jos elämänrytmi ei aina salli sinun toteuttaa kaikkea kolmea elämänhallinnan kannalta tärkeää osa-aluetta.

Kuinka aktivoida aineenvaihduntaa tehokuureilla ja lisäravinteilla?

Aineenvaihdunnan ollessa tukossa esimerkiksi ikääntymisen, elämäntapojen, tupakoinnin tai huonon ruokavalion takia voi aineenvaihduntaa joutua kiihdyttämään lisäravinteilla sekä aktivoivilla kuureilla. Suurin osa aineenvaihduntaa tehostavista pillereistä tai kapseleista auttavat tasapainottamaan kehon lämpötilaa ja sen vaihteluita. Useat aineenvaihduntakuurit sisältävätkin mausteita, kuten chiliä tai kofeiinia, jotka ikään kuin lämmittävät kehosi sisältä päin ja näin aktivoivat elintoimintoja. Korkeampi kehon lämpötila tehostaa aineenvaihduntaa ja laittaa kuona-aineet liikkeelle. Lisäksi useimmat markkinoilla olevat tehokuurit nostavat vireystasoasi ja auttavat kehoasi aktivoitumaan, jolloin aineenvaihdunnan kannalta oleelliset osa-alueet kuten liikkuminen ja urheilu helpottuvat.

Markkinoilla on runsaasti erilaisia aineenvaihduntaa tehostavia ravintolisiä sekä tehokuureja ja runsaasta valikoimasta löytyy jokaiselle jotain sopivaa. Luonnonmukaisten aineenvaihduntaa tehostavien kuurien ei pitäisi aiheuttaa minkäänlaisia sivuvaikutuksia, mutta aina on hyvä tarkistaa tuoteseloste, jotta varmistat, ettet ole allerginen millekään ravintoaineelle. Ravintolisät toimivat parhaiten, jos yhdistät ne riittävään määrään liikuntaa sekä terveelliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon. Luonnollisia ravintolisiä etsiville etenkin erilaiset superfood-jauheet sekä runsasvitamiinipitoiset hedelmät ja marjat ovat erinomainen lisä päivittäiseen ruokavalioon. Tehokkaampia tuloksia etsiville erilaiset kofeiinipohjaiset tuotteet toimivat varmasti ja auttavat kehoa pääsemään eroon sille epämiellyttävistä kuona-aineista ja puhdistavat elimistön detox-kuurin lailla sisältäpäin.

* Hoitotulokset voivat vaihdella yksilöllisesti.