• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Verkkopankkimaksu tai osta nyt ja maksa myöhemmin

  • Ilmainen toimitus aina yli 50€ ostoksiin

    Luotettavat ja nopeat toimitustavat

  • Asiakkaan tietoturva

    Tietosi ovat meillä turvassa

Kaksoisleuka pois neljän kätevän harjoitteen avulla

Kaksoisleuka on ikävä, mutta varsin yleinen ja usein lähinnä kosmeettinen vaiva, jonka taustalla voi olla esimerkiksi nopeasta painonvaihtelusta tai ikääntymisestä aiheutuva löystynyt iho, joka roikkuessaan muodostaa niin kutsutun kaksoisleuan. Kaksoisleukajumpan avulla voit vahvistaa kasvojen, leuan ja kaulan lihaksia, kiinteyttää leukalinjan ihoa sekä päästä eroon ylimääräisestä rasvasta leuan alla. Nämä tehokkaat harjoitteet voivat auttaa ennaltaehkäisemään kaksoisleuan kehittymistä ja kiinteyttää jo muodostunutta kaksoisleukaa.

1. Leuan nosto

Kaksoisleuka harjoitusten tulos

Leuan nosto venyttää ja harjoittaa leukalinjan ja kaulan lihaksia. Leuan nosto -harjoitus onnistuu seuraamalla näitä yksinkertaisia ohjeita:

  • Seiso tai istu selkäranka suorassa, katse eteenpäin.
  • Kallista päätäsi suoraan taaksepäin, kunnes katsot kohti kattoa.
  • Purista huulesi tiukasti suppuun, kuin haluaisit antaa suudelman kohti kattoa. Yritä olla käyttämättä muita kasvojen lihaksia tämän harjoituksen aikana; käytä vain huulia. Purista huulet tiukasti yhteen 5 sekunnin ajan, ja rentouta.
  • Toista sama 5-10 kertaa peräkkäin.

2. Niskan kiertoliike

Niskan kiertoliike-harjoitus venyttää ja vahvistaa kaulan ja leuan lihaksia, sekä vähentää hartioiden jännitettä ja voi jopa auttaa vähentämään niska- ja hartiakipuja. Seuraa näitä helppoja ohjeita ja testaa tätä kaksoisleukaa harjoittavaa jumppaa:

  • Seiso tai istu selkä suorassa.
  • Sisäänhengittäessäsi käännä päätäsi sivulle, kunnes leukasi koskettaa olkapäätäsi. Katso katseellasi vastakkaiseen suuntaan.
  • Uloshengityksellä käännä päätäsi alaspäin niin että leukasi lepää rinnallasi. Muista säilyttää hyvä ryhti liikkeen aikana ja pidä hartiat takana.
  • Sisäänhengityksellä jatka pään liikettä yläviistoon, niin että leukasi koskettaa nyt toista olkapäätä. Seuraa katseellasi taas vastakkaiseen suuntaan.
  • Kierrä mahdollisimman isoa liikerataa. Toista kierros 5-10 kertaa.

3. Leuan rentoutus

Leuan rentoutus -harjoitus aktivoi ja vahvistaa kasvojen pieniä lihaksia. Jumppa onnistuu seuraamalla näitä yksinkertaisia ohjeita:

  • Istu tai seiso suorassa, hyvässä ryhdissä.
  • Sisäänhengitä ensin syvään nenän kautta; uloshengitä sitten hitaasti suun kautta puristaen huuliasi yhteen niin, että kuulet hengityksen humisevan.
  • Sisään ja ulos hengittäessäsi liikuta seuraavaksi leukaasi kuin pureskelisit purukumia.
  • Kun päätät uloshengityksen, avaa suu ammolleen niin suureksi kuin saat.
  • Sisäänhengitä ja uloshengitä suu ammollaan pitäen hiljaista “ahhh”-ääntä.
  • Lepuuta kieltäsi hellästi alahampaiden takana helpottaaksesi leuan rentoutumista.
  • Toista harjoitus kokonaisuudessaan 5-10 kertaa.

4. Platysma-lihaksen vahvistaminen

Platysma on kaulan suuri lihas, joka lähtee leukalinjasta kohti hartioita ja kiinnittyy rintalihaksen yläosaan. Harjoittamalla tätä lihasta voit edesauttaa leuan ja kaulan pysymistä napakkana. Vahvistaaksesi platysma-lihasta, seuraa näitä ohjeita:

  • Istu tai seiso hyvässä ryhdissä, selkäranka suoristettuna.
  • Purista huulet yhteen hampaidesi peitoksi ja käännä suupielet alaspäin.
  • Aktivoi leuan lihakset avaamalla suusi kevyesti. Pidä huulet edelleen hampaiden peittona ja suupielet kääntyneenä alaspäin. Kaulan jänteet tulisi tulla esiin.
  • Liikuta alaleukaa vastaavasti ylös ja alas 5-10 kertaa.
  • Toista tämä harjoite 5-10 kertaa vahvistaaksesi platysmaasi.

Kasvojen ja kaulan ihoa voit kiinteyttää myös ottamalla avuksi erilaiset kaksoisleukavoiteet ja kasvoja kohottavat naamiot. Ihon pintaverenkiertoa ja aineenvaihduntaa voit pyrkiä tehostamaan myös kasvokuorinnan ja hellävaraisen kasvohieronnan avulla. Paras keino kaksoisleuan hävittämiseen on kuitenkin kasvojen, kurkun ja kaulan lihasten vahvistaminen, mikä onnistuu helposti yllä olevia ohjeita seuraamalla.