Palvelemme arkipäivisin klo 10.30am to 12.30pm

Kuinka lisäät ruokavalioosi forskoliinia

Mitä on forskoliini?

Forskoliini on luonnollinen yhdiste, jota saadaan etiopianliisukan juuresta. Tätä jo vuosisatojen ajan käytössä ollutta kasvia kutsutaan myös nimillä pashanabheda, Indian coleus, makandi sekä mao hou qiao rui hua, ja sen uskotaan auttavan sydänterveyden ja laihdutuksen tukemisessa, sekä hengitysongelmien hoidossa. Se on Ayurveda-perinteessä ja -hoidoissa käytetty ainesosa.

Mihin forskoliinia käytetään?

Forskoliinin käytöllä voi olla monia keholle hyödyllisiä vaikutuksia, ja voit lisätä forskoliinia ruokavalioosi lukuisin eri tavoin. Koska tätä ainesosaa on käytetty ayurvedisessa lääketieteessä jo vuosikausien ajan, tunnetaan superfood forskoliinin hyödyt jo hyvin. Esittelemme 3 hyötyä, joiden vuoksi kannattaa lisätä forskoliini dieetin osaksi jo tänään:

  1. Painonpudotus

    Forskoliinin sanotaan olevan luonnollisesti rasvaa polttava superfood, joten se on hyvä tuki laihdutukseen. Forskoliini toimii kiihdyttämällä aineenvaihduntaa - tämä prosessi polttaa kehon kaloreita. Kun aineenvaihdunta toimii tehokkaammin, polttaa elimistö enemmän kaloreita ja rasvaa polttoaineeksi. Tämä voi auttaa pääsemään eroon varastorasvasta. Kokeile siis forskoliinia luonnollisena laihdutuslisänä!

  2. Sydämen terveys

    Toinen forskoliinin avainhyöty on sydämen terveyden tukeminen. Forskoliinin on osoitettu auttavan rentouttamaan sydäntä ympäröiviä lihaksia, jolloin mahdollinen sydänkohtausriski pienenee. Forskoliini ehkäisee Ca2+ kulkeutumista sydänlihassoluihin ja vähentävän sydämeen suoraan liittyvien verisuonien supistuksia. Forskoliinia voidaan siis käyttää myös sydämen terveydestä huolehtimiseen!

  3. Ihonhoito

    Ihosta huolehtiminen on forskoliinin pääasiallisista käyttötarkoituksista viimeinen. Ayurvedisessä lääketieteessä forskoliinia on perinteisesti käytetty haavojen parantamiseen ja hoitoon. Forskoliini voi edistää ihosolujen liikkumista, jolloin ne siirtyvät tehokkaammin sille alueelle jossa niitä tarvitaan korjausta varten. Tämä voi myös auttaa vahvistamaan ihoa, ja tehdä siitä kestävämmän.

Kuinka lisäät forskoliinia ruokavalioon

Paras tapa lisätä forskoliini osaksi ruokavaliota on luonnollinen ravintolisä. Yleisin tapa ovat forskoliini-kapselit tai pillerit, sillä ne tarjoavat kätevän ja helpon tavan ottaa tämä superfood päiväkäyttöön. Ainesosat ja annosvahvuudet vaihtelevat ravintolisästä ja valmistajasta riippuen, ja suosittelemme valitsemaan vain forskoliinia sisältäviä, mahdollisimman tehokkaita tuotteita, joiden annossisältö on jopa 500mg!

Kun valitset forskoliini-ravintolisää muista välttää keinotekoisia väri-, maku- tai säilöntäaineita sisältäviä tuotteita. Vältä myös turhia täyteaineita, ja muista aina noudattaa pakkauksen mukana tulevia annostus- ja käyttöohjeita.

Onko forskoliini turvallista?

Forskoliini-uute tai -kapseli on täysin turvallinen, kunhan noudatat valmistajan antamia käyttöohjeita. Jotkut sanovat ettei forskoliini ole turvallinen, sillä sen käytöllä voi olla vaikutusta tiettyjen lääkkeiden käyttöön - mutta jos pidät tämän mielessä, haet tietoa aiheesta ja varmistat tuotteen sopivuuden itsellesi, voit käyttää forskoliinia täysin turvallisesti. Valitse aina laadukas ja luonnollinen ravintolisä, ja varmista ettet ole allerginen tuotteen sisältämille ainesosille.

Tiivistetysti

Forskoliini on loistava superfood ja raaka-aine, josta voi muodostua hyödyllinen lisä ruokavalioosi. Forskoliini saattaa tarjota apua silloin, kun tahdot tukea laihtumista, sekä sydämen ja ihon terveyttä. Nyt tiedät forskoliinin hyödyt ja parhaan tavan lisätä se päivärutiiniisi, sekä lisäksi turvallisuusohjeet, voit etsiä parhaan ja juuri itsellesi sopivan tuotteen turvallisin mielin.

Lue myös nämä

Suositellut Tuotteet

Jaa