Palvelemme arkipäivisin klo 10.30am to 12.30pm

6 parasta keinoa immuunijärjestelmän tukemiseksi (täysin luonnollisesti)

Vaikka et voi tehdä kehostasi voittamatonta elämäntyylin avulla, on olemassa tiettyjä ruokia, vitamiineja ja muita asioita jotka auttavat tehostamaan immuunipuolustusta turvallisella ja luonnollisella tavalla. Ota käyttöön seuraavat 6 vinkkiä, ja paranna immuniteettiasi tulevien kuukausien varalle!

  1. Immuunijärjestelmää tukevat ruoat

    Antamalla kehollesi tiettyjä ruoka-aineita voit tehostaa valkosolujen tuotantoa, ja näin suojata elimistöäsi flunssaa ja vilustumista vastaan. Lisää ruokavalioosi nämä ravinteikkaat immuunijärjestelmää parantavat ruoat koko vuoden ajaksi: punainen paprika, parsakaali, valkosipuli, inkivääri, pinaatti, jogurtti, kurkuma ja äyriäiset. Sen lisäksi että ne tukevat immuniteettia, voivat ne auttaa parantamaan myös ihosi, hiustesi ja luustosi terveyttä.

  2. Kuntoilu

    Voiko liikunta parantaa immuniteettia? Kyllä se voi! Huolehdi siis säännöllisestä liikunnasta, sillä sen on tieteellisesti todistettu tehostavan immuunijärjestelmän toimintaa. Kuntoilun avulla saat liikkeelle myös elimistön T-solut, jotka ovat kehoa infektioilta suojaavia valkosoluja. Liikunta ei saa kuitenkaan olla liian rasittavaa, jottei immuniteetti heikkene ja keho altistu vilustumisille, flunssille ja virusinfektioille.

  3. Immuunijärjestelmää tehostavat vitamiinit

    Harkitse luonnollisen hyvinvointilisän käyttämistä, ja valitse ravintolisä josta löytyy kestävän kehityksen periaatteella tuotettuja ainesosia kuten acai-marjoja, moringa-lehtiä, kanelia, matcha-teetä, kurkumaa tai emomaitoa (royal jelly). Puhdas ja tehokas immuniteettia tukeva ravintolisä tarjoaa immuniteetin parantamisen lisäksi myös muita hyötyjä. Superfoodeja sisältävät ravintolisät voivat olla helppo, tehokas ja edullinen tapa pitää infektiot ja taudit loitolla.

  4. Hedelmät jotka tukevat immuunijärjestelmää

    Varmista kaikkien tarpeellisten A-B-C-D-E -vitamiinien saanti näiden hedelmien avulla: greippi, appelsiini, mandariini, sitruuna, limetti, mansikat, papaija ja kiivi. Nämä hedelmät sisältävät runsaasti A-, B6-, C-, D- ja E -vitamiineja, joita tarvitset immuunijärjestelmän toiminnan parantamiseen.

  5. Riittävän pitkät yöunet

    Riittävän ja tarpeeksi syvän unen puute voi edesauttaa kehon tulehdustilaa, joka heikentää T-solujen toimintaa elimistössä ja aiheuttaa immuunijärjestelmän puutteellista toimintaa ulkoisia tekijöitä vastaan taistelussa. Varmista siis, että nukut vähintään 7-8 tunnin pituiset yöunet. Jos matkustat säännöllisesti eri aikavyöhykkeillä ota käyttöön 2-3mg melatoniiniannokset, jotka auttavat kehon unirytmin säätelyssä luonnollisesti.

  6. Tupakoinnin ja alkoholinkäytön vähentäminen

    Liiallinen alkoholinkäyttö vaikuttaa immuniteettiin negatiivisella tavalla, ja lisää keuhkoinfektioiden riskiä. Sekä tupakointi että alkoholin juominen vaikuttavat kehoon immuniteettia heikentävällä tavalla - puhumattakaan siitä, että ne voivat aiheuttaa haitallisia patogeenisiä immuunireaktioita sekä lisätä keuhkokuumeen, keuhkoputkentulehduksen ja korvatulehdusten riskiä.

Tiivistetysti

Tekemällä pieniä muutoksia ja korjausliikkeitä päivittäiseen rutiiniin voit varmistaa immuunijärjestelmän tehokkaan toiminnan vuodenajasta toiseen. Terve keho ei tarkoita ainoastaan terveen näköistä kehoa ulkopuolelta - huolehdi siitä, etteivät epäpuhtaudet tuki elimistöäsi sisältäpäin, ja että saat kaikki tarvitsemasi ravinteet. Näin voit olla varma siitä, että kehosi on terve sekä sisältä että ulkoa.

Lue myös nämä

Suositellut Tuotteet

Jaa