Joulu on pian täällä!Nauti 10% alennuksesta koodillaCHRISTMAS

  • klarna
    Luotettavat maksutavat

    Verkkopankkimaksu tai osta nyt ja maksa myöhemmin

  • Ilmainen toimitus aina yli 50€ ostoksiin

    Luotettavat ja nopeat toimitustavat

  • Asiakkaan tietoturva

    Tietosi ovat meillä turvassa

5 vinkkiä - näin hyödynnät rasvanpolttajat laihdutuksessa

Haaveiletko hoikemmasta olemuksesta? Valitettava totuus on, ettei laihtumiseen ole olemassa ihmelääkettä, jonka avulla voisi karistaa kiloja yhdessä yössä. Painonpudotus on aina kokonaisvaltainen prosessi, joka vaatii elämäntapojen muuttamista asteittain terveellisempään suuntaan. Kun olet päässyt alkuun, voit kuitenkin tehostaa kilojen karistamista luonnollisten laihdutusvalmisteiden avulla. Esimerkiksi rasvanpolttajat ovat suosittu ja tehokas tapa pudottaa viimeisetkin sitkeät liikakilot. Näillä vinkeillä voit ottaa kaiken hyödyn irti rasvanpolttajista!

Ensimmäinen askel kohti kevyempää olemusta on tunnistaa, missä oman elämäntyylin ongelmakohdat ovat. Rasvanpolttajista ei ole hyötyä, jos kuurin aikana löhöilet sohvalla ja mässäät suklaata. Sen sijaan osana tasapainoista ruokavaliota ne voivat tehostaa painonpudotusta huomattavasti. Tämän ymmärtäminen on oleellista, kun haluat todella saada kaiken irti rasvanpolttajista ja muista laihdutusvalmisteista.

Askeleet kohti terveellisempiä elämäntapoja ovat aluksi pieniä. Jos makeannälkä vaivaa jatkuvasti, on ruokailurytmissä ja ateriamallissa todennäköisesti parannettavaa. Jos taas olo on turvonnut ja vetämätön, voi kevyenkin liikunnan aloittamisesta saada lisää virtaa. Elämäntaparemontti vaatii runsaasti aikaa ja kärsivällisyyttä - liian nopeat muutokset johtavat yleensä vain pettymyksiin. Vaikka laihduttaminen voi tuntua mahdottoman pitkälliseltä projektilta, kannattaa kuitenkin ajatella asiaa positiivisemmin. Kun siirryt terveellisempiin elämäntapoihin, ne alkavat pikkuhiljaa sujua omalla painollaan ja tuntua luontevilta. Rasvanpolttajista ja muista laihdutusvalmisteista onkin tehokkainta hyötyä siinä vaiheessa, kun olet jo onnistunut siirtymään terveellisempiin ruokailutapoihin.

1. Valitse laadukas rasvanpolttaja

Markkinoilla on runsaasti erilaisia rasvanpolttajia, jotka toimivat eri tavoin. Jotkut rasvanpolttajat auttavat myös hillitsemään ruokahalua kun taas toiset antavat lisää energiaa. Usein tehokkaimpia rasvanpolttajia ovat termogeeniset eli kehoa lämmittävät valmisteet, jotka auttavat nostamaan kehon sisäistä lämpötilaa ja siten tehostamaan rasvanpolttoa luonnollisesti.

Monet luonnolliset termogeeniset rasvanpolttajat sisältävät esimerkiksi vihreä tee-uutetta, koska vihreän teen kofeiini ja ECGC-katekiinit tehostavat aineenvaihduntaa. Myös ainesosat kuten vadelmaketoni, guarana, cayennepippuri, inkivääri, L-karnitiini sekä CLA eli konjugoituneet linoleenihapot ovat usein osa termogeenisten rasvanpolttajien reseptiä, koska ne tehostavat aineenvaihduntaa. Lyhyesti selitettynä termogeenisten rasvanpolttajien vaikutus perustuu siihen, että ne auttavat kehoa käyttämään ruoan sisältämää rasvaa tehokkaammin polttoaineena sen sijaan, että se pääsisi varastoitumaan elimistöön.

Koska termogeeniset rasvanpolttajat saavat kehon hikoilemaan enemmän, muista juoda riittävästi vettä! Riittävä nesteytys on tärkeää, jotta vesi ei sitoudu elimistöön ja aiheuta turvotusta.

2. Älä ota rasvanpolttajia liian myöhään illalla

Termogeeniset rasvanpolttajat nostavat usein energiatasoja, joten niitä ei kannata ottaa liian myöhään. Iltakuuden jälkeen käytettynä ne saattavat heikentää unen laatua. Riittävä uni on erittäin tärkeää aineenvaihdunnan ja palautumisen kannalta, joten ota rasvanpolttajat mieluummin päivän aikana.

3. Syö riittävästi proteiinia

Monet rasvanpolttajat heikentävät ruokahalua, jolloin saatat syödä tavallista vähemmän. Kiinnitä tällöin huomiota erityisesti proteiinin riittävään saamiseen. Jos käytät laihtumista edistävää rasvanpolttajavalmistetta ja urheilet, kehosi tarvitsee runsaasti proteiinia, tai lihasten rakentuminen heikkenee ja voit jopa menettää lihasmassaa. Nyrkkisääntönä tarvitset vähintään gramman proteiinia päivässä jokaista painokiloa kohden. Vaikka vähentäisit hiilihydraattien ja rasvojen syöntiä, ei ole syytä vähentää proteiinin osuutta ruokavaliossa. Proteiini myös antaa kylläisyyden tunnetta tehokkaasti, joten syömällä sitä riittävästi voit varmistaa, ettet joudu kärsimään näläntunteesta vaikka pudottaisitkin painoa.

Ylipäänsä laihdutuskuurilla ei pitäisi joutua tuntemaan itseään nälkiintyneeksi. Kun syöt terveellistä ja tasapainoista ruokaa, voit syödä itsesi kylläiseksi. Kiinnitä huomiota ateriamalliin ja vältä turhia hiilihydraatteja, niin voit nauttia hyvästä ruoasta ja samalla polttaa rasvaa tehokkaasti!

4. Nuku tarpeeksi

Unella on erittäin tärkeä rooli painonpudotuksessa, vaikka siitä ei puhuta niin paljon kuin ruokavaliosta ja liikunnasta. Univajeisena on vaikea saada treenistä kaikkea irti, ja huonosti nukutun yön jälkeen ihmisillä on myös taipumusta syödä enemmän ja epäterveellisemmin. Univaje nostaa veren kortisolitasoa ja laskee testosteronitasoa, mikä puolestaan hidastaa lihasmassan kasvua ja painonpudotusta. Uni on oleellisen tärkeää kehon palautumisen sekä hormonaalisen tasapainon kannalta.

Jokaisen aikuisen unentarve on hieman erilainen, mutta useimmat tarvitsevat noin 7-8 tuntia yössä. Jos rasvanpolttajat tai muut stimulantit heikentävät unen laatua, älä käytä niitä ilta-aikaan. Jos treenaat iltaisin, valitse lisäravinteita, jotka eivät sisällä kofeiinia tai muita stimulantteja.