• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Verkkopankkimaksu tai osta nyt ja maksa myöhemmin

  • Ilmainen toimitus aina yli 50€ ostoksiin

    Luotettavat ja nopeat toimitustavat

  • Asiakkaan tietoturva

    Tietosi ovat meillä turvassa

Parhaat vinkit mealpreppaukseen

Saatko kaiken irti ravinnostasi? Et välttämättä ja yksi etenkin urheilijoiden suosima keino välttää tämä sudenkuoppa on aterioiden valmistaminen etukäteen. Näin tehdessäsi voit pohtia, mitä ruokaa kroppasi oikeasti tarvitsee ja samalla valmistaa maukkaita aterioita.

Sen ei myöskään tarvitse liittyä terveellisyyteen! Mealpreppaus voi olla loistava tapa säästää ruokaan kuluvaa rahaa. Olemme kaikki olleet siinä tilanteessa, kun kollega avaa lounastauolla kimaltavan Tupperware-boxinsa, joka sisältää herkullisen näköisen lounaan ja itse saamme tyytyä kiireessä ostettuun kolmiovoileipään. Mealpreppauksen avulla voit estää tämän surullisen tapahtumaketjun toistumisen! Tässä ovat meidän ohjeemme meal preppauksen saloihin.

Aloita itsestäsi
1. Aloita itsestäsi - Paras paikka aloittaa aterioiden valmistaminen on kroppasi tarpeiden huomioiminen. Haluatko kasvattaa lihasmassaa? Varmista riittävä proteiinin saanti. Juoksetko paljon? Ehkä tarvitset ruokavalion, joka pyörii hiilarien ympärillä. Yritätkö pudottaa painoa? Sokerien välttäminen voisi olla tarpeen. Se, mitä haluat saada ruoastasi irti on kaiken a ja o. Se myös auttaa sinua päätöksenteossa, sillä ruoan kanssa vaihtoehtoja on lukemattomasti!
2. Tee pohjatyö kunnolla
2. Tee pohjatyö kunnolla - Seuraava askel on selvittää mitä haluat syödä. Kerää lista reseptejä (tsekkaa meidän sivuiltamme löytyvä reseptiosio!) kolmea pääateriaa, aamupalaa, lounasta ja illallista varten. Kirjaa ylös tarvittavat ainesosat (jotta et osta liikaa) ja muodosta niistä aamupalat, lounaat ja illalliset sisältävä ruokalista tuleville viikoille. Älä unohda välipaloja.
Ruokakomero valmiiksi
3. Ruokakomero valmiiksi - Ennen kuin edes kosket leikkuulautaa, tulee sinun bongata kaikki resepteissäsi mainitut mausteet, yrtit, öljyt, etikat ja kastikkeet. Sen jälkeen sinun tulee kanavoida sisäistä Pokemoniasi ja napata ne kaikki. Tällä tavoin varmistat ruokakomerosi valmiuden tulevien kuukausien mealpreppausta varten.
4. Löydä paras kauppa
4. Löydä paras kauppa - Nyt kun tiedät mitä haluat ja sinulla on enemmän mausteita kuin Silkkitiellä konsanaan, voit mennä ostamaan kaikki ensimmäisen viikon ainekset... ODOTA! Muista tutkia verkossa paikallisten kauppojen tarjouksia etukäteen ja mitä saat ostettua mistäkin - et välttämättä saa kaikkea tarvitsemaasi samasta paikasta. Näin voit pysyä hintatietoisena ja vertailla itsellesi parhaan diilin!
5. Muista varasuunnitelma
5. Muista varasuunnitelma - Ellet hoida ostoksiasi verkossa, on aina olemassa riski, ettet löydä kaupasta tiettyä ateriaa varten tarvitsemiasi aineksia. Itkupotkuraivarit välttääksesi tulisi sinulla olla aina vara-resepti valmiina näitä kertoja varten.
6. Pakastamisen hinta
6. Pakastamisen hinta - Kun olet käynnistänyt mealpreppauksen ja nautit kaikista mahtavista aterioista, saatat huomata, että valmistuksen ja kokkauksen myötä sinulle jää paljon tähteitä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että voit alkaa syömään kahden edestä tai heittämään ruokaa roskiin. Pakasta tähteet, jotta voit hyödyntää niitä myöhemmin. Yksi hyvä tapa on suunnitella ateriat maanantaista perjantaihin, jotta voit säästää ylimääräiset tähteet viikonloppuun. Tämä ei ole vain helppoa, vaan lisäksi säästät rutkasti rahaa ja vuosia elämästäsi, kun et enää tuhlaa noutoruokiin ja tarpeettomiin aineksiin.