• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Klarna, verkkopankkimaksu & pankkikortit

  • Ilmainen toimitus yli 50€ ostoksiin

    Ennen klo 18 tehdyt tilaukset lähtevät samana päivänä

  • Rahat Takaisin-takuu

    Koskee valittuja tuotteita

Pikavauhtia rantakuntoon ja kohti unelmiesi vartaloa

Kesä tuo mukanaan rantamaisemat, auringon ja hiekkarannalle kantautuvan vienon merituulen. Mutta mikä avuksi, jos bikinivartalo kuulostaa kirosanalta ja itsevarmuus on tipotiessään, koska kroppa ei tunnu valmiilta vähäpukeista auringossa oleilua varten? Peilikuva saattaa olla vielä kaukana haluamastasi, joten tämä artikkeli auttaa sinua pääsemään nopeasti rantakuntoon, jotta voit nauttia kesästä ja bikinivartalostasi täysin rinnoin!

Tämän täydellisen oppaan avulla saavutat kroppasi kesäkuntoon 2019!

Pidä ruokavaliosi hallinnassa

Ihannevartalon saavuttamiseksi on olemassa tietynlaisia ruokavalioita ja sama pätee myös rantakuntoon. Jos haaveissa siintää kiinteä ja seksikäs bikinivartalo, on tämä kesäkuntoon tähtäävä ohjelma loistava apu toiveiden toteuttamiseen. Ensinnäkin ruokavaliosta tulee löytyä runsaasti vihanneksia sekä hedelmiä, vähärasvaista lihaa tai palkokasveja. Täysjyvätuotteet ja vähärasvaiset maitotuotteet tukevat tätä terveellistä kesädieettiä, ja kehon turvotuksen vähentäminen onnistuu lisäämällä aterioihin runsaasti kuitua. Tämän lisäksi ruokavaliosta tulisi karsia makeiset, paistetut ruoat, juuston kaltaiset rasvaiset tuotteet sekä valmisruoat. Jo näiden ohjeiden avulla rantakunto on askeleen lähempänä.

Myös herkulliset smoothiet sekä pirtelöt sopivat bikinivartaloa metsästäville. Tehokkaat ainesosat, kuten Spirulina, Amla ja BCAA-glutamiinijauhe suorastaan pursuavat hyödyllisiä ravintoaineita sekä proteiinia. Myös annosmäärien tarkkailu on tärkeää, sillä näin välttyy ylimääräisten kaloreiden nauttimiselta. Napostelijat voivat vähentää päivittäisten aterioiden määrää, ja nälän iskiessä turvautua veden juontiin sekä tuoreisiin vihanneksiin ja hedelmiin. Vihreän teen, Garcinia Cambogian ja Forskolinin kaltaiset lisäravinteet tukevat matkaa kesäkuntoon, sillä ne tukevat aineenvaihduntaa ja auttavat hillitsemään ruokahalua sekä pudottamaan painoa, säilyttäen kehon lihasmassan ennallaan.

Vaikka ruokavaliosta huolehtiminen ja napostelun vähentäminen on olennaista, ei aterioita kannata jättää väliin. Säännöllinen ruokailu päivän aikana auttaa pitämään näläntunteen loitolla ja verensokerin tasaisena. Siksi fiksut ateriavalinnat ovat syömättömyyttä parempi vaihtoehto. Riittävä veden juominen on tärkeää, sillä nestehukka saattaa aiheuttaa ylensyöntiä. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, ettei rantakuntoon tähtäävä ruokavalio tai kehon nesteytys sisällä virvoitusjuomia, kahvia tai alkoholia!

Liikunta

Vaikka oikeanlainen dieetti on ensisijainen askel matkalla kohti kiinteä bikinivartaloa, ei liikunnan merkitystä kannata unohtaa. Kesäkuntoon tähtäävän treenin tulisi kestää noin 30 - 60 minuuttia kerrallaan ja treeniä tulisi toistaa noin 3 - 6 kertaa viikossa. Aloittelijoiden kannattaa kuitenkin pitää maltti mielessä ja räätälöidä harjoitusohjelma oman tason mukaisesti. Tässä on joitakin lempivinkkejämme, jotka siivittävät rantakuntoa kohti:

  • Aerobinen harjoittelu: Lajit, kuten juoksu, pyöräily, portaiden nousu, soutu, hyppynarulla hyppely, elliptinen harjoittelu, uinti tai tanssi ovat vain joitakin esimerkkejä aerobisesta harjoittelusta. Harjoittelu on tehokkainta jos lajeja löytyy yhden suosikkilajin sijaan useampia.
  • Intensiivinen harjoittelu: Tavallista treeniä voi tauottaa korkean intensiteetin harjoittelulla, sillä se auttaa polttamaan runsaasti kaloreita sekä harjoittelun aikana että sen jälkeen. Kun suunta on kohti kesäkuntoa, kannattaa intensiivistä harjoittelua sisällyttää treeneihin kerran tai pari viikossa.
  • Ryhmätunnit: Ryhmäharjoittelu tuo lisämotivaatiota ja tehokkuutta treenaukseen, ja tekee siitä samalla hauskempaa. Bootcamp-harjoittelu tai potkunyrkkeily tuntuvat hieman vaivattomammilta, kun joukossa on useampi harrastaja.
  • Voimaharjoittelu: Voimaharjoitteluun tulisi panostaa noin 2 - 4 kertaan viikossa. Voimatreeni sisältää harjoittelua vastuksen kanssa ja kohdistuu kehon eri lihasryhmiin. Treeni voi sisältää monipuolisia liikkeitä, kuten jalkakyykkyjä, askelkyykkyjä, punnerruksia, lankutusta, soutuliikkeitä, vetoharjoituksia, vatsalihasrutistuksia sekä paljon muuta.
  • Toning-harjoittelu: Kehoa muokkaavaa toning-harjoittelua voi tehdä jooga- tai pilatestunnilla, tai mukavasti vaikka omassa olohuoneessa.

Vinkkejä bikinikuntoon pääsemistä varten

Ruokavaliosta huolehtimisen ja rantakuntoon tähtäävän treenauksen lisäksi myös muut tekijät kannustavat matkalla kohti itsevarmempaa oloa silloin, kun tähtäimessä on kiinteä ja kaunis bikinivartalo. Seuraavat vinkit toimivat tukena niille, jotka tahtovat nauttia upeasta ulkonäöstä, hyvästä mielestä ja kauniista kesäpäivistä huoletta:

  • Ryhti: Hyvään ryhtiin kannattaa kiinnittää huomiota. Ryhdikkään ulkomuodon salaisuus ovat toisiaan lähellä pysyvät lapaluut, kehon syvien lihasten aktivointi, selkärankaa kohti vedetty napa sekä lattiaa kohti osoittava häntäluu.
  • Uimapuku: Uimapuvun valintaa ei tulisi suorittaa hätiköiden. Hyvä uimapuku hoikentaa kehon siluettia ja luo illuusiota tiimalasin muotoisesta vartalosta, joten huonosti istuvat uikkarit kannattaa jättää kaupan hyllylle epäröimättä. Etsintöjä ei kannata lopettaa kesken vaikka imartelevan uimapuvun löytämiseen kuluisi aikaa, sillä jos joudut säätämään ylä- tai alaosan istuvuutta sovituskopissa, joudut takuulla tekemään sitä myös rannalla. Täydellinen uimapuku lisää itsevarmaa oloa korostamalla kehon hyviä puolia, ja voi olla ratkaiseva harppaus kohti täydellistä bikinivartaloa!
  • Rantatunika tai -huivi: Matkat rannalle sekä sieltä takaisin sujuvat tyylillä, kun ylle on valittu asuste, joka imartelee vartalon muotoja ja sopii kantajansa väreihin sekä persoonaan.
  • Ihon valmistelu: Jos tavoitteena on auringon alla upeasti hehkuva iho, kannattaa muistaa huolehtia sen säännöllisestä kuorinnasta.

Ihanteellinen bikinivartalo on usein väärinymmärretty käsite, sillä monet vertailevat kehoaan muiden ihmisten vartaloihin. Tätä virhettä kannattaa välttää! Jokainen vartalo on erilainen, ja kannattaakin keskittyä hoitamaan omaa kehoa, jotta olo olisi mahdollisimman kaunis ja itsevarma. Terveellinen keho on kaunis, ja turhasta itsekriitikistä kannattaa pyrkiä eroon toden teolla!

Keskity siis oman kehosi tuntemiseen ja tee parhaasi, jotta voisit nauttia vartalostasi ja hyvästä sekä itsevarmasta olosta mahdollisimman paljon. Rutiinien, ruokavalion ja treeniohjelman noudattaminen voi aika ajoin tuntua vaivalloiselta, mutta jos huomaat motivaatiosi heikkenevän vie huomio päämäärääsi - täydelliseen kesäkuntoon. Oppaamme lisäksi joudut ottamaan käyttöön oman päättäväisyytesi sekä sinnikkyytesi, joiden avulla vastaat tähän itse asettamaasi haasteeseen. Täydellinen bikinivartalo ei ole parin päivän ponnistusten tulos, vaan palkinto pitkään jatkuneesta prosessista. Jos epäilet omia voimavarojasi, voit ottaa avuksi kaverin, joka seuraa kehitystäsi matkan varrella. Myös sopivan hintaisen personal trainerin löytäminen voi olla erinomainen kannustin.

Ota käyttöön koko tarmosi, sillä vaikka ihanteellinen bikinivartalo on monien unelma, ei sen saavuttaminen ole mahdollista ilman päättäväisyyttä. Kesä lähestyy tuota pikaa, joten luo oma suunnitelmasi nyt ja saat kroppa kesäkuntoon nopeasti!