• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Klarna, verkkopankkimaksu & pankkikortit

  • Ilmainen toimitus yli 50€ ostoksiin

    Ennen klo 18 tehdyt tilaukset lähtevät samana päivänä

  • Rahat Takaisin-takuu

    Koskee valittuja tuotteita

Rasvansitoja ja hiilihydraattisieppari - Kumpi on parempi valinta?

WeightWorld:lta löydät tehokkaat rasva- ja hiilihydraattisiepparit, jotka auttavat kehoasi tunnistamaan syömäsi rasvat ja hiilihydraatit, estäen niiden imeytymisen kehoon.

Rasva- ja Hiilihydraattisiepparit

Terveellinen ruokavalio ja siitä saatu kokonaisvaltainen kehon hyvinvointi ovat lähes kaikkien meidän tavoittelema ihannetila, mutta harvoin koko ruokavalion muuttaminen terveelliseksi onnistuu tavalliselta ihmiseltä täysin. Tahdonvoimaa vaativat elämäntapamuutokset vaativat totuttelunsa ja ovat usein pitkän työn tuloksia. Kaikki varmasti kaipaavat aina välillä herkutteluhetkiä: lauantai-illan kunniaksi maistuu pizza, nopea ja helppo arkilounas ruokatauolla voi useinkin olla einespohjainen ja juhlatkin ovat kurjia ilman kakkua. Ainainen ruoan tarkastelu voi viedä arkisista asioista ilon ja tiukka absoluuttisuus ei tee kenellekään hyvää, vaikka kroppa sitä arvostaisikin. Ruoan ainainen miettiminen ja kaloreiden orjallinen laskeminen voivat myös aiheuttaa stressiä. Siksi mieltäkin on välillä hellittävä ja nautiskelulle on annettava arjessa tilaa.

Jos herkuttelusta on vaikea päästä eroon, voivat rasva- ja hiilihydraattisiepparit olla juuri etsimäsi tuote. Rasvan ja hiilihydraattien kontrolloiminen ja niiden vähentäminen ovat oleellinen osa hyvinvointia sekä painonhallintaa, mutta alkuun pääseminen on tutkitusti hankalaa ja vaatii tahdonvoimaa. Elämäntapamuutokset lähtevät pienestä, mutta niihin on tarjolla myös apuvälineitä. Runsashiilihydraattinen ruokavalio, kuten erilaiset pastat, leivät, leivonnaiset ja peruna kuuluvat monen arkiruokailuun, mutta ovat usein pääsyy kilojen kertymiseen ja siten painonnousuun. Luonnonmukaiset rasva- ja hiilihydraattisiepparit sisältävät ravintoaineita, jotka tunnetusti auttavat hallitsemaan rasvaa ja hiilihydraatteja imemällä niitä itseensä, jolloin kehosi säästyy turhalta ylimääräiseltä energialta ja siten myös sokereilta. Painon ei enää tarvitse olla ainoa asia mielessäsi!

Mitä rasva- ja hiilihydraattisiepparit ovat?

Rasva- ja hiilihydraattisiepparit ovat tehokas ja täysin luonnonmukainen apu painonhallintaan. Niiden käyttö on suotavaa sekä laihdutuksessa että painonnousun ehkäisemisessä. Niiden avulla jokainen pääsee alkuun tavoitellessaan terveellisempää ja tasapainoisempaa elämää. Rasva- ja hiilihydraattisiepparit ovat lisäravinne, jotka estävät ylimääräisen rasvan ja hiilihydraattien imeytymisen kehoon. Sen sijaan siepparit imevät syömästäsi ruoasta rasvan ja hiilihydraatit itseensä. Meistä jokainen tietää, että ruoka-aineet, kuten pasta, riisi, peruna ja leipä sisältävät runsaasti hiilihydraatteja, mutta tiesitkö, että myös monet kuitupitoiset vihannekset ja hedelmät ovat pullollaan hiilihydraatteja? Hiilihydraatit muuttuvat elimistössämme glukoosiksi, mutta etenkin aineenvaihdunnan ollessa hidas, ei prosessi aina tapahdu niin kuin sen pitäisi. Kaiken glukoosin, jota elimistömme ei käytä peruselintoimintojen ylläpitoon tai pilko energiaksi, säilöö keho talteen. Elimistömme säilömä glukoosi on yksi suurimmista painonnousuun vaikuttavista tekijöistä. Rasva- ja hiilihydraattisiepparit toimivat osana hiilihydraattien ja rasvan pilkkomisprosessia: niiden tarkoitus on pilkkoa ylimääräiset ravintoaineet ennen kuin ne ehtivät imeytyä ja poistaa ne elimistöstä suoliston kautta samalla tavalla, kuin elimistö luonnollisesti pilkkoo esimerkiksi kuitua.

Leipä on keskeinen hiilihydraattien lähde suomalaisilla. Muita lähteitä ovat muut leivontatuotteet, hedelmät ja marjat, peruna, maitotuotteet sekä makeiset. Tällaisia tuotteita ei aina huvita vältellä, joten rasva- ja hiilihydraattisiepparit antavat kehosi ymmärtää sen olevan vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, vaikka totuus olisikin aina silloin tällöin toinen. Sinun ei tarvitse kitkeä hiilihydraatteja ja rasvaa kokonaan ruokavaliostasi, vaan voit nauttia säädyllisesti myös herkuttelusta. Pasta, leipä, peruna ja riisi ovat maukkaita ruoka-aineita, eikä kukaan halua elää loppuelämäänsä ilman mahdollisuutta nauttia täyteläisestä ja maukkaasta ruoasta. Rasva- ja hiilihydraattisiepparit voivat kuitenkin kulkea matkassasi mukana ja auttaa sinua hallitsemaan painoasi ja tuntemaan olosi terveeksi ja hyvinvoivaksi loppuelämäsi.

Miten rasva- ja hiilihydraattisiepparit toimivat?

Suurin osa markkinoilla myytävistä rasva- ja hiilihydraattisieppareista käyttää pohjimmaisena raaka-aineenaan valkoisia kidneypapuja tai muita pavuista saatuja ravintoaineita. Pavut ovat raaka-aine, jotka hetkittäisesti neutralisoivat mm. alpha-amylase aminohappoa. Tätä aminohappoa kehosi käyttää sulattamaan hiilihydraatteja, joten aminohapon hetkellinen neutralisoiminen auttaa kehoa estämään ylimääräisten hiilihydraattien sulautumisen elimistöön. Useimmat rasva- ja hiilihydraattisiepparit sisältävät myös muita ravintoaineita, jotka auttavat ylimääräisen rasvan ja hiilihydraattien imeytymisessä. Esimerkiksi guarana –hedelmän on todettu nostavan energiatasoa ja pitävään kehosi virkeänä, mikä auttaa sinua jaksamaan paremmin ja soveltuu mainiosti tukemaan mm. urheilusuoritusta sekä päivittäistä liikuntaa.

Rasvasiepparit toimivat kehossasi sitomalla itseensä ravinnosta saatavaa rasvaa, jolloin sen sijaan, että rasva imeytyisi suolistostasi suoraan kehoosi, poistuu se luonnollista tietä. Yksi kolmasosa rasvasta, jota syöt, imeytyy rasvasoluihin triglyserideinä eli varsinaisen puhtaana rasvana. Tällainen rasva jää yleensä liiallisena esimerkiksi sisäelimiin kiinni ja kerääntyy sinne epämiellyttävänä rasvakerroksena. Kerrosta on usein hankala lähteä ilman tiukkaa dieettiä ja ruokavalion muutosta purkamaan. Tähän rasvan kerääntymiseen ja sen estämiseen rasva- ja hiilihydraattisiepparit voivat toimia hyvin. Niiden tehtävänä on stimuloida rasvanpolttoprosessia ja auttaa muuttamaan elimistöösi tuleva rasva energiaksi. Rasvasieppari on eri asia kuin rasvanpolttaja; siispä rasvasieppari auttaa hetkessä syömääsi rasvaa vastaan, mutta ei tehoa jo kertyneeseen rasvakerrokseen. Jo kertyneen rasvan polttamiseen löytyy kuitenkin markkinoilta erilaisia hoitokeinoja.

Hiilihydraattisiepparit estävät ylimääräisten hiilihydraattien imeytymisen kehoosi. Ne toimivat pilkkoutuneita sokereita vastaan, etenkin niitä, jotka imeytyvät kehosi rasvakudoksiin ja ovat siten ylimääräisiä hiilihydraattipohjaisia kaloreita. Pyrkimällä hillitsemään hiilihydraateista saatavan sokerin kerääntymistä rasvana kehoon on valtavia vaikutuksia painonhallinnassa. Hiilihydraattisiepparit ovat tehokas apuväline ihannepainon saavuttamisessa hieman lyhyemmässäkin ajassa. Ne auttavat kontrolloimaan sokerin imeytymistä verenkiertoon ja laskevat lisäksi verensokeriarvoja.

Rasvan imeytyminen elimistöön

Useimmat eri dieetit ja painonhallintaohjelmat kehottavat välttämään kaikenlaista rasvan saantia, mutta liian usein unohdamme, että elimistömme tarvitsee rasvaa ja että se on tärkeä osa päivittäistä ruokavaliota. Jos rasvan saantia rajoitetaan liikaa, voi elimistölle tärkeitä rasvahappoja jäädä ravinnosta saamatta. Erityisen tärkeitä ovat Omega rasvahapot (etenkin Omega-6 ja Omega-3 rasvahapot), sillä ne säätelevät kehossamme muun muassa verenpainetta, aineenvaihduntaa sekä hermoston toimintaa. Välttämättömiä rasvahappoja saamme vain ruoasta, sillä elimistö ei niitä itse pysty tuottamaan.

Rasvan kanssa syntyy ongelmia, kun sitä kertyy elimistöön liikaa. Tällöin muodostuu rasvakerroksia, jotka muokkaavat ulkonäköämme ja vaikuttavat hyvinvointiimme sekä sisäisesti että ulkoisesti. Rasvat imeytyvät suoliston seinämien läpi verenkiertoon ja siitä kaikkialle kehoon, mutta rasvaa varastoituu usein myös sisäelinten, etenkin munuaisten ja maksan ympärille, mikä voi vaarantaa elintoimintoja, jos ylimääräistä rasvan saantia ei kontrolloi. Näissä tapauksissa rasva-aineiden imeytymisen estämiseksi rasvasiepparit voivat olla erittäin tärkeä osa päivittäistä ruokavaliota ja toimia myös apuvälineenä rasvattomampaa ruokavaliota tavoitteleville. Jos täysi rasvattomuus tuntuu vaikealta, voit kokeilla vähärasvaista ruokavaliota. Kevyttuotteita on markkinoilla paljon ja niiden avulla rasvan saantia voi olla helpompi kontrolloida.

Hiilihydraattien imeytyminen elimistöön

Hiilihydraatit koostuvat toisiinsa liittyneistä sokeriyksiköistä, joita ovat esimerkiksi sokeri, tärkkelys sekä selluloosa. Hiilihydraatteja löytyy etenkin viljasta, juureksista sekä hedelmistä ja niiden tärkkelyksestä. Ihmisen aineenvaihdunnalle tärkeää glukoosia on sellaisenaan myös hedelmissä. Jotta hiilihydraatit voivat tuottaa elimistölle energiaa, on niiden pilkkouduttava sokereiksi suolistossamme. Hiilihydraatteja ei sinänsä kannata pelätä, sillä esimerkiksi puhdistamattomat viljatuotteet sisältävät runsaasti myös muita elintärkeitä ravintoaineita. Hiilihydraatteja ei kuitenkaan voi laskea elimistölle elintärkeiksi. Sokereita ja valkeita viljatuotteita kannattaa välttää, joskin arjen perusruokavaliossa se ei aina ole helppoa. Yleensä suositellaan, että noin puolet ravinnon energiasta saataisiin hiilihydraatteina. Silloin kohtuulliseen käyttöön ei juurikaan liity terveysongelmia.

Hiilihydraatit ovat elimistömme pääasiallinen ravinnonlähde, mutta koska ne eivät ole elintärkeitä, voi hiilihydraatteja karsia huoletta. Hiilihydraattipitoiset ruoat ovat kuitenkin usein maukkaimmasta päästä, jolloin täysin hiilihydraatiton ruokavalio ei aina onnistu. Hiilihydraattien imeytyminen johtuu yksilöllisistä eroista aineenvaihdunnassa, mutta myös hiilihydraattien kemiallisesta koostumuksesta. Keho käyttää hiilihydraatteja etenkin energiana, lihastyössä, lämmönsäätelyssä sekä hermoston toiminnassa. Ylimääräisten hiilihydraattien imeytymisen estäjänä hiilihydraattisieppari voi olla erinomainen ravintolisäratkaisu sinulle, jottei liikaa sokeria pääse imeytymään elimistöön. Korkea hiilihydraattipitoisuus on yleensä vahvasti yhteydessä kaikenlaisiin prosessoituihin sekä jalostettuihin elintarvikkeisiin, kuten makeisiin, kekseihin, erilaisiin sokereihin, hunajaan, virvoitusjuomiin, leipiin, hilloihin ja hedelmätuotteisiin, mehuihin, pastoihin ja aamiaismuroihin. Proteiinipitoinen, runsaasti lihaa, kalaa, riisiä ja papuja sisältävä ruokavalio sisältää huomattavasti vähemmän hiilihydraatteja.

Kenelle rasva- ja hiilihydraattisiepparit on tarkoitettu?

Rasva- ja hiilihydraattisiepparit soveltuvat kaikille, jotka tavoittelevat vähähiilihydraattista ruokavaliota, mutta kokevat täysin absoluuttisen rasvan ja hiilihydraattien kitkemisen ruokavaliostaan vaikeana, tai eivät löydä tarpeeksi aikaa ruokavalion kontrolloimiselle. Rasva- ja hiilihydraattisieppareiden avulla vähähiilihydraattisen ruokavalion stimuloiminen ei ole enää vaikeaa! Laihdutusvalmisteet sekä ravintolisät soveltuvat erinomaisesti myös allergikoille ja etenkin niille, joiden elimistö ei sulata gluteenia tai maitopohjaisia tuotteita. Tällaisissa tapauksessa energiansaanti on usein entistä tärkeämpää ja hiilihydraattipitoisten ruokien karttaminen voi olla arjessa hankalaa. Rasva- ja hiilihydraattisiepparit antavat mahdollisuuden syödä monipuolisesti ja herkutella, menettämättä kuitenkaan kontrollia painonhallinnassa. Ne toimivat rasvan imeytymisen estäjinä ruoansulatuskanavassa ja ovat tärkeä osa painonpudotusta. Käytetty valmiste lisää rasvan erittymistä luonnollisesti ulosteessa.

Kuinka turvallisia rasva- ja hiilihydraattisiepparit ovat?

Täysin luonnonmukaisesti valmistetut rasva- ja hiilihydraattisiepparit eivät aiheuta sivuvaikutuksia, mutta koska jokaisen keho on erilainen, on hyvä tarkastella, millainen yhdistelmäkäyttö sopii parhaiten juuri sinulle. Joidenkin aineenvaihdunta kaipaa toimiakseen enemmän esimerkiksi aerodynaamista liikuntaa kuin toisten ja osan aineenvaihdunta on lähes täysin riippuvainen vain ruokavaliosta ja sen muutoksista. Siksi tasapaino rasva- ja hiilihydraattisieppareiden, riittävän liikunnan sekä terveellisen ja ravitsevan ruokavalion välillä on yksilöllistä ja löytyy vain kokeilemalla eri vaihtoehtoja!

Kaikki me haluamme pudottaa painoa jossain vaiheessa elämäämme sekä tuntea olomme terveeksi, kevyeksi, virkeäksi ja elinvoimaiseksi. Painonhallinnan ei kuitenkaan tarvitse olla toivotonta tai tuntua turhauttavalta. Terveellisten elämäntapojen saavuttamiseen ei kuulu epäonnistumisen tunteet tai itsensä soimaaminen. Paras tapa aloittaa on lähteä liikkeelle ja nauttia esimerkiksi liikunnan tuomasta hyvästä olosta. Liikuntaa on turha viedä huippu-urheilijan tasolle heti alusta alkaen, vaan voit aloittaa liikkumisenkin pienistä elämäntapamuutoksista. Pyöräileminen tai käveleminen töihin sekä kouluun on erinomainen tapa aloittaa. Myös uusi harrastus, josta olet aina haaveillut voi tuoda lisäpotkua elämääsi. Koskaan ei ole liian myöhäistä tuntea oloaan virkeäksi. Liikunnan avulla kehosi tottuu rasvanpolttoon ja uuteen elämänrytmiin luonnostaan ja siihen on sen jälkeen vaivatonta sisällyttää sitä tehostavia lisävalmisteita. Rasva- ja hiilihydraattisiepparit ovat oiva apuväline painonhallintaan, mutta niiden teho kasvaa huomattavasti, jos elämäntapasikin muuttuvat. Terveellisen elämän ohjeita kannattaa siis noudattaa jo alusta alkaen luonnollisesti ja tukea pitkäaikaista ja tavoitteellista elämänmuutosta rasva- ja hiilihydraattisieppareilla.

Kuinka yhdistää ravintolisät tasapainoiseen ruokavalioon?

Ruokavaliomuutoksia mietittäessä on tärkeä ymmärtää, etteivät rasvat tai hiilihydraatit ole välttämättä aina pahasta - kunhan muistat valita hiilihydraattien ja rasvan lähteet järkevästi. Hiilihydraatit ovat oiva energianlähde ja oleellinen osa päivittäistä ruokavaliota, kun taas rasvaa tarvitaan elimistömme toimintojen ylläpitämiseen. Ongelmat syntyvät, kun hiilihydraatit ja rasvat eivät kehossamme enää muutukaan energiaksi, vaan kerääntyvät elimistöömme turhaksi rasvaksi. Tällöin painokin lähtee yleensä nousuun. Joillakin ruoilla on valtava vaikutus aineenvaihduntaan ja ne toimivat siinä paremmin kuin muut. Osa hiilihydraateista ja rasvoista taas kerääntyy kehoon helpommin, kun toiset. Täydellisen tasapainon löytäminen on yksilöllistä ja markkinoilla onkin paljon ravintolisiä, joilla sinäkin voit saavuttaa ihannepainosi ja terveellisen sekä tasapainoisen elämän.

Oikean rasvanpolttomenetelmän löytäminen satojen eri vaihtoehtojen joukosta ei aina ole helppoa. Usein rasvanpolttajat sekä rasva- ja hiilihydraattisiepparit voidaan jakaa kahteen kategoriaan. Ensimmäinen tuoteryhmä sisältää rasvaa polttavia ainesosia, kuten vihreää teetä, asetyyli-L-karnitiinia sekä ruokahalua laskevia ravintoaineita, kuten valkoisia kidney-papuja sekä esimerkiksi artisokkaa. Toinen kategoria sisältää usein energisoivia ainesosia, kuten kofeiinia tai synephrineä. Synephrine tunnetaan rasvanpolttajana, vireystason nostajana sekä ruokahalua hillitsevänä aineena. Se on täysin turvallinen ja laillinen lisäravinne. Energisoivista lisäravinteista myös tyramine ja yohimbe ovat usein käytettyjä. Molemmat toimivat energianlisääjinä, laskevat ruokahalua sekä auttavat sinua polttamaan tehokkaammin rasvaa. Rasva- ja hiilihydraattisiepparit ovat erittäin usein myös täysin luomuvalmisteisia ravintolisiä ja niitä on helppoa ja turvallista yhdistää päivittäiseen ruokavalioon.

Lääkärit suosittelevat ottamaan 1,500mg kidney-papupohjaisia kapseleita 30 minuuttia ennen hiilihydraattipitoista ateriaa. Aktiivisena ainesosana valkoisessa kidney-pavussa ja siitä saatavissa ravintoaineissa toimii etenkin phaseolus vulgaris, joka tehokkaasti ja aktiivisesti osallistuu prosessiin, jossa hiilihydraatit pilkkoutuvat sokeriksi.

Neuvoja aloitteleville painonpudottajille

Liikkumalla tarpeeksi poltat kaloreita ja siten painosikin kääntyy helpommin laskuun. Sinun ei tarvitse olla huippu-urheilija, mutta kevyt hyötyliikunta, käveleminen tai pyöräileminen ovat erinomaisia keinoja päästä alkuun. Muista myös seuraavat konstit, jotta terveellisestä ja aktiivisesta elämäntyylistä tulee pikemminkin tapa kuin hetkellinen muutos:

  • Juo paljon vettä. Ihmiskeho saattaa joskus sekoittaa janoisuuden nälän tunteeseen.
  • Mieti mitä voisit lisätä ruokavalioosi pikemminkin kuin mitä voisit siitä ottaa pois.
  • Nauti suosikkiruoista vanhaan tapaan, mutta mieti voisiko annoskokoa pienentää. Jos teet absoluuttisia ratkaisuja ja poistat tietyt herkut ruokavaliostasi kokonaan, saattavat himot muuttua liian vaikeasti hallittaviksi, jolloin hetkellinen lankeaminen muuttuu ahmimiseksi.
  • Syö proteiinirikasta ruokaa. Se pitää näläntunteen loitolla pidemmän aikaa.
  • Syö useasti päivässä, mutta pidä annoskoko pienenä. Ihminen tarvitsee ruokaa elääkseen ja kehon tasapainon saavuttamiseksi olisikin hyvä syödä vähintään 3-4 tunnin välein. Näin vältät iltaruoan ahmimista, jos tunnet olevasi koko päivän kylläinen.

Muutamilla helpoilla konsteilla saat myös arkeen lisää liikuntaa sekä pienillä muutoksilla terveellisemmät elämäntavat. Alkoholi sisältää paljon energiaa ja niin sanottuja piilosokereja. Vaihda alkoholijuomat esimerkiksi tuorepuristettuihin mehuihin sekä smoothieihin. Vähähiilihydraattisista vihanneksista taas parhaiten laihduttajalle soveltuvat erinäiset kaalit, etenkin kukkakaali ja punakaali. Annoskokoon kannattaa todella kiinnittää huomiota, jotta esimerkiksi iltasyöminen vähentyisi.