• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Klarna, verkkopankkimaksu & pankkikortit

  • Ilmainen toimitus yli 50€ ostoksiin

    Ennen klo 18 tehdyt tilaukset lähtevät samana päivänä

  • Rahat Takaisin-takuu

    Koskee valittuja tuotteita

Elintarvikkeet & terveelliset välipalat laihdutukseen

Tiedostamme, että yhä useampi meistä haluaa löytää terveellisiä ja maukkaita vaihtoehtoja tavallisille elintarvikkeille. Joskus vaihtoehtoisten tuotteiden löytäminen on kuitenkin vaikeaa. Me WeightWorld:lla haluamme kannustaa ihmisiä terveellisiin elämäntapoihin ja uskomme, että hyvä olo lähtee sisältäpäin. Siksi meille on kerätty laaja valikoima luonnonmukaisia ja ravinteikkaita elintarvikkeita ruoanlaittoon, paistamiseen ja leivontaan, sekä välipalaksi soveltuvaa pientä naposteltavaa. Tuotteemme ovat luomulaatuisia, eivätkä ne sisällä keinotekoisia lisäaineita, kuten väri- tai säilöntäaineita, joten ne sopivat sekä aikuisille että lapsille.

Elämäntapamuutoksiin lähdetään usein hetken mielijohteesta, uudenvuodenlupauksena, kesäkuntoon -projektina tai koska haluamme pudottaa painoa nopeasti ja lyhyessä ajassa. Harvoin muutosta pohditaan sen enempää ja siksi tavallisesti lähestymmekin asiaa impulsiivisesti ja vääristä lähtökohdista. Tavoittelemamme ihannepainolle asetamme aikarajan, joka on usein epärealistinen, pakottaudumme aamusalille kesken yöunien ja karsimme ruokavaliostamme kaikki sokerit, hiilihydraatit sekä rasvat. Näin asiaa lähestyttäessä ei laihdutuksella tai elämäntavan muutoksilla useinkaan ole pitkäaikaisia vaikutuksia. Repsahtaminen tuntuu epäonnistumiselta ja nälässä pysyminen johtaa usein ahmimiseen ja iltasyömiseen. Nukumme liian vähän, koska luulemme ettemme pääse tavoitteeseemme, ellemme ole jumppaamassa ennen auringonnousua. Todellisuudessa painonpudotus ei ole rakettitiedettä, vaan muutaman pääperiaatteen noudattamista.

Ruokavaliomuutokset ovat elintärkeitä terveellisemmän elämän saavuttamisessa, mutta usein erilaiset dieetit ja ravinto-ohjelmat unohtavat, että ruoasta tulisi myös nauttia! Terveellinen ruokavalio voi myös olla maukas ja nauttiessamme päivittäisistä ruokailuista, on tapaa helpompi pitää yllä loppuelämän. Ruokailua mietittäessä tulee usein tuijotettua orjallisesti kaloreita, jolloin usein unohtuu, että myös useimmissa hiilihydraatteja, rasvoja tai sokereita sisältävissä ruoka-aineissa on paljon hyviäkin ominaisuuksia. Vilkkaassa ja stressaavassa arjessa unohdamme usein etenkin ateriarytmit. Ihmisen olisi hyvä syödä päivittäin n. 3-4 tunnin välein, sillä silloin keho ei koe näläntunteita eikä pitkä syömättömyys kulminoidu iltaisin esimerkiksi yöllä syömiseen tai liian suureen ja myöhäiseen illalliseen. Ruokailun ei aina tarvitse olla runsasta ja annoskokoja tulisi tarkkailla. Tästä syystä painonhallintaa ja terveellisiä elämäntapoja tukevat välipalat. Hyvä välipala on monipuolinen ja ravitseva ja pitää vireystasomme yllä hektisempinäkin päivinä. Välipalaa tulisi tarkastella pienimuotoisena ateriana eikä aterioiden välisenä pikapurtavana. Hyvässä välipalassa on tarpeeksi ravintoaineita, vitamiineja, proteiinia ja energiaa ja sen tulisi auttaa sinua kohti virkeämpää ja energisempää elämää.

Kulhollinen pähkinöitä
Kookospähkinä ja kookoshiutaleita
Shiratakia nuudeli ateria
Omenasiivut maapähkinävoilla
Chia puuro marjoilla

Tuoreet ja terveelliset välipalat

Tuoreista ja terveellistä välipaloista parhaimmat vaihtoehdot ovat vihannekset, marjat sekä hedelmät. Kasviksista saat runsaasti antioksidantteja, vitamiineja sekä mineraaleja. Suurin osa hedelmistä sisältää hyvinvoinnille elintärkeitä vitamiineja ja kuituja. Täysjyväviljatuotteista saat paljon energiaa ja hyvä vaihtoehto onkin sekoittaa marjat murojen tai myslin sekaan ja nauttia maidon tai jogurtin kanssa. Muista myös juoda päivittäin paljon vettä, ja jos energiantarpeesi on suuri, soveltuu välipalajuomaksi erinomaisesti myös maito tai itsetehty smoothie.

Välipaloja tulee tarkastella myös yksilöllisesti, sillä esimerkiksi sillä, kuinka paljon liikut tai urheilet päivittäin, on tärkeä rooli valitessasi sopivia välipaloja. Siksi energiansaantia on kannattavaa tarkkailla, jotta keho polttaa ylimääräisen energian, mutta myös että jaksat urheilla ja liikkua päivästä toiseen. Maitotuotteet sekä runsaasti proteiineja sisältävät ravintoaineet sopivat aktiivisen liikkujan päivittäiseen ruokavalioon.

Terveelliset elintarvikkeet

Goji marjat - Terveellinen välipala

Markkinoilla on paljon terveellisiä välipaloja, jotka ovat täysin luonnonmukaisia ja toimivat erinomaisina ravintoainelähteinä päivittäisessä käytössä. Hyvä välipala voi löytyä myös elintarvikemuodossa. Silloin tulisi kuitenkin tarkastella tuotteita kriittisesti ja valita tuotteet huolella. Hyvä elintarvikemuotoinen välipala on luomutuote, joka ei sisällä keinotekoisia lisäaineita, kuten väri- tai säilöntäaineita, sen tulisi olla proteiinirikas ja täynnä hyviä raaka-aineita. Hyvä ja tasapainoinen välipala voi olla myös nopea ja kulkea mukanasi arjen kiireissä, joten tutustu huolella pakkausselosteisiin ennen kuin tartut tuotteeseen.

Lisäämällä erilaisia tuotteita perusruokavalioosi voit saada välipaloista sekä ruokavaliosta kokonaisuutena terveellisempiä. Tuorepuuron sekaan on helppo sekoittaa esimerkiksi orgaanisia chiasiemeniä, jotka sisältävät elimistön kannalta tärkeitä ravintoaineita, kuten proteiinia, kuitua, kivennäisaineita, antioksidantteja magnesiumia sekä rautaa. Muita superfoodeja, kuten orgaanisia Goji- tai Inka-marjoja, voit sekoitella rauhassa sekä välipalapuuroon tai vaikka smoothieiden sekaan. Inkamarjat ovat hapokkaita ja ne sisältävät luonnostaan runsaasti vitamiineja kuten A-, C-, B1-, B2-, B6- ja B12- vitamiineja sekä proteiinia ja karotenoideja. Myös kookoslastut, siemenet sekä erinäiset pähkinät ovat erinomaisia välipaloja sekoitettuna esimerkiksi salaatteihin tai smoothieihin.

Nopeisiin välipaloihinkin löytyy terveellisiä ratkaisuja ja markkinoilla on paljon vaihtoehtoja pikkupurtaviksi aina orgaanisista juureslastuista erinäisiin pähkinöistä tuotettuihin levitteisiin, jotka virkistävät päivääsi hetkessä, olematta kuitenkaan epäterveellinen vaihtoehto.