ILMAINEN TOIMITUS YLI 69€ TILAUKSIIN

Painonpudotus

siksi lupaukset eivat onnistu

1 Miksi uudenvuoden lupauksesi eivät koskaan onnistu? – Tässä 5 vinkkiä saavuttaakseen painonpudotuksen tavoitteet.

Tuntuu jo ikuisuudelta, kun vuodesta 2021 tuli vuosi 2022. Monet meistä ovat pitkän joulutauon jälkeen palanneet jo arkeen ja stressiin. Monella on töitä ja muita hommia mitä pitää tehdä päivän aikana kuten lasten hakemista treeneistä tai laskujen maksamista. Välillä pitää myös päästä katsomaan TV-sarjoja ja joskus aika ei vain riitä painon pudottamiseen.

Uutena vuotena on tapana tehdä uudenvuodenlupauksia, jotka ovat useimmille ihmisille pelkkiä hyviä aikomuksia, ja tähän on itse asiassa kolme hyvää syytä. Tässä artikkelissa opastamme sinua kuinka edetään uudenvuoden lupauksissa - olipa kyse sitten laihduttamisesta, liikunnasta tai mahdollisuudesta elää hieman terveellisempää elämää.

2 On tavallista luopua uudenvuoden lupauksista

Vuodenvaihteessa monella syttyy inspiraatio suuriin elämäntapamuutoksiin terveellisempään elämään. Se voi tarkoittaa tupakoinnin lopettamista, terveellisempää syömistä, laihduttamista tai enemmän aikaa perheen kanssa. Mutta tutkimukset osoittavat, että noin 25 % kaikista uudenvuodenlupauksen antaneista suomalaisista luovuttaa jo ensimmäisen viikon jälkeen. Lisäksi noin 50 % meistä tekee samat uudenvuodenlupaukset seuraavana vuonna, kun on todettu, että emme olekaan pudottaneet 5 kiloa, vähentäneet tupakointia tai matkustaneet enempää, vaikka lupasimme niin vuotta aiemmin.

Voi olla vaikeaa löytää tarvittavaa aikaa ja energiaa treenamiseen jokapäiväisessä elämässä työn, lasten ja siivouksen keskellä

3 Syytä miksi epäonnistut uudenvuoden lupauksessa

On kolme hyvää selitystä siihen miksi uudenvuodenlupaukset eivät kestä pidempään kuin siihen kunnes uudenvuoden juhlista ollaan selvitty. Selitys löytyy käyttäytymis-psykologiasta.

  • 1. Tavoitteissa ja suunnitelmissa on eroja

    Teemme jatkuvasti tavoitteita itsellemme. Tavoitteilla on enemmän merkitystä kun asetamme vain yhden tavoitteen ja on tärkeää suunnitella kuinka tavoitteen voi saavuttaa realistisesti. Laihduttaminen on kunnianhimoinen tavoite, mutta pelkkä tavoite ei yksinään riitä. Se on suunniteltava ja sitten vasta toteutettava.

    Monet meistä haluaa elää terveellisemmin, viettää enemmän aikaa perheen kanssa tai laihduttaa. Nämä halut voivat olla pelkkiä unelmia ja siksi on hyvä olla suunnitelma jota voi seurata päivittäin. Lyhyesti sanottuna, mitä yksityiskohtaisempi suunnitelmasi on, sitä todennäköisemmin saavutat tavoitteesi painonpudotuksessa.

  • 2. Aliarvioit tavoitteesi

    On erittäin helppoa välttyä karkista jos sitä ei ole kaapissa. Kaikki tietää että laihduttaakseen pitää vähentää makean syömistä, koska se johtaa tarpeettomiin kaloreihin. On paljon vaikeampaa sanoa ei sille kakunpalalle, joka on aivan edessäsi. Kakku, jonka voi nähdä, haistaa ja tuntea on paljon houkuttelevampi kuin piilossa oleva herkkupala.

    Siksi voit helposti vakuuttaa itsesi, että sinun on lopetettava makeisten ostaminen tai aloitettava intensiivinen kuntoilu ensi viikolla painonpudotuksen edistämiseksi. Aikomukset ovat hyvät, mutta ihmiset aliarvioivat usein kuinka vaikeaa on saavuttaa laihdutus-tavoitteet. Tarvittavien suurten elämäntapamuutosten tekeminen voi olla vaikeaa, ja siksi ihmisillä on tapana lykätä laihdutus-tavoitteita toiseen ajankohtaan. Suunnittele ensin painonpudotus huolellisesti ja selvitä, kuinka voit parhaiten motivoida itseäsi saavuttamaan unelmien painon. Jos sinulta puuttuu ylimääräistä motivaatiota tai energiaa, voit kokeilla meidän luonnollisia lisäravinteita, jotka voivat lisätä rasvanpolttoa ja energiatasoja luonnollisesti.

    Jokapäiväinen stressi ja rasitus voivat vaikuttaa kykyysi saavuttamaan tavoitteesi uudelle vuodelle.

  • 3. Lomatunnelma vaikuttaa tavoitteisiisi

    Uutena vuotena on hyvin tyypillistä tehdä lupaus itselleen ja sitten ajatellaan että aloitetaan elämäntapamuutos vasta sitten kun loma on lusittu. Nautit loman aikana hieman helpommasta elämänasenteesta, jolloin saat enemmän aikaa perheen kanssa ja voit rauhassa ajatella kaikkea mitä haluat saavuttaa uudella vuodella.

    Haluat ehkä tehdä vähemmän töitä, laihtua, lopettaa tupakoinnin tai muuta. Mutta lomien jälkeen töihin palattuaan arki ja työelämä alkaa taas ottaa valtaansa. Toisin sanoen on olemassa vaara, että päädyt samaan vanhaan tapaan muiden arjen prioriteettien kanssa ja siksi epäonnistut uudenvuoden lupausten kanssa.

4 yksinkertaista vinkkiä saavuttamaan tavoitteesi uudenvuodenlupausten kanssa

Jos haluat pitää uudenvuoden lupauksista kiinni on tärkeää, että asetat realistiset tavoitteet ja suunnittelet huolella niiden toteuttamisen. Näin olet parhaiten valmistautunut menestymään terveellisemmällä elämäntavalla. Täältä voit lukea 5 yksinkertaista ja konkreettista vinkkiä siitä, kuinka teet suuren elämäntapamuutoksen keskittyen erityisesti painonpudotukseen.

  • 1. Älä tee suuria suunnitelmia loman aikana

    Älä tee uudenvuoden lupauksia joulukuussa keskellä joululomaa. Aseta realistiset tavoitteet uudelle vuodelle jo loka- tai marraskuussa. Silloin uudenvuoden lupaukset ovat realistisempia ja hallittavampia.

  • 2. Käytä luonnollisia lisäravinteita

    Voit antaa painonpudotuksellesi ja motivaatiollesi sysäyksen oikeaan suuntaan hyödyntämällä salaista asetta; nimittäin luonnolliset lisäravinteet, jotka on erityisesti kehitetty painonpudotukseen. WeightWorldin rasvanpolttopaketin kaksi lisäravintoa ovat täydellinen valinta tähän. Pakkaus sisältää Raspberry Ketones Plus, joka sisältää vihreällä teetä, C-vitamiinia ja omenaviinietikkaa. Se antaa kyytiä aineenvaihdunnalle, lisää energiaa ja nopeuttaa rasvanpolttoa luonnollisesti. Lisäksi pakkaus sisältää Active T5 Plus kofeiinipillereitä, jotka stimuloivat kehon lämmöntuotantoa ja edistävät näin rasvanpolttoa ja antaa lisä-energiaa arkeen.

  • 3. Suunnittelua, suunnittelua, suunnittelua

    Olet luultavasti jo ymmärtänyt, että suunnittelu on yksi tärkeimmistä neuvoista elämäntapamuutosten eteenpäin viemiseen. Tämä koskee myös painonpudotusta. Suunnittele, kuinka voit parhaiten pudottaa painoa ja mikä sopii sinun tilanteeseen. Tee suunnitelma, jossa on terveellisempää ruokaa, harjoitussuunnitelma ja kuinka voit parhaiten pudottaa ylimääräisiä kiloja. Suunnitelman tekemisen lisäksi on tietysti myös tärkeää seurata suunnitelmaa tai mukauttaa sitä ajan myötä.

    Varmista, että sinulla on realistiset tavoitteet harjoitteluun ja painonpudotukseen. Ja suunnittele kuinka saavutat tavoitteesi.

  • 4. Aseta realistiset tavoitteet (ja osatavoitteet)

    Toinen hyvä neuvo painonpudotuksen (tai muiden suurten elämäntapamuutosten) yhteydessä on realististen tavoitteiden asettaminen. On epärealistista laihtua 15 kiloa muutamassa kuukaudessa. Aseta siis realistinen tavoite harjoituksellesi ja uusille ruokailutottumuksille sekä useita virstanpylväitä, joita voit seurata ja muokata matkan varrella painonpudotusmatkallasi. Sillä epärealistisilla tavoitteilla voi olla päinvastainen vaikutus ja ne voivat saada sinut tuntemaan että kärsit tappiosta. Tällä tavalla vaarana on pudota takaisin samaan vanhaan malliin ja luopua painonpudotuksesta kokonaan.

  • 5. Keskity tulevaisuuteen (ja nykyhetkeen)

    Panosta painonpudotuksen tavoitteiden saavuttamiseen. Koska tutkimusten mukaan saavutat tavoitteesi todennäköisemmin, jos pelissä on rahaa. Valitse siis hyvä ystävä ja lyö vetoa, että laihdut tänä vuonna 5-10 kiloa. Se voi olla täydellinen motivaatiotekijä, jota tarvitset painonpudotuksen yhteydessä.

Kaikkein tärkeintä - usko itseesi

Painonpudotus ja muut suuret elämäntapamuutokset vaativat paljon työtä, ja siksi on tärkeää uskoa itseesi ja olla luovuttamatta vaikka olisi vastoinkäymisiä. WeightWorld on täällä auttamassa sinua painonpudotusmatkallasi ja voit antaa painonpudotuksellesi sysäyksen oikeaan suuntaan luonnollisilla laihdutustuotteillamme. Tämän lisäksi meillä on myös artikkeleita joissa opastamme rasvaa polttavaan ruokaan ja artikkeleita joista saa inspiraatiota kotitreenaamiseen. Tutustu artikkeliosioon ja anna itsesi inspiroitua ja motivoitua saavuttamaan tavoitteesi uudenvuodenlupauksellasi.

Lue myös nämä