• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Verkkopankkimaksu tai osta nyt ja maksa myöhemmin

  • Ilmainen toimitus aina yli 50€ ostoksiin

    Luotettavat ja nopeat toimitustavat

  • Asiakkaan tietoturva

    Tietosi ovat meillä turvassa

Kuvaava kuva kategoriaan Spirulina

Spirulina

Rajaa hakua

Spirulina on mikroskooppisen pieni makeanveden levä, joka on tunnettu monipuolisen ravintosisältönsä vuoksi yhtenä maailman parhaista ravintoaineista! Spirulinan painosta jopa 65% on proteiinia, minkä lisäksi se sisältää lukuisia hyvinvoinnille tärkeitä ravintoaineita, kuten B-vitamiinia, rautaa, magnesiumia, beetakaroteenia, kalsiumia, mangaania sekä flavonoideja. Tämä superfood on loistava lisä esimerkiksi kasvisruokavalioon. Ota Super-Spirulina osaksi päivittäistä ruokavaliotasi kätevän jauheen tai kapseleiden muodossa!
Spirulina on mikroskooppisen pieni makeanveden levä, joka on tunnettu monipuolisen ravintosisältönsä vuoksi yhtenä maailman parhaista ravintoaineista! Spirulinan painosta jopa 65% on proteiinia, minkä lisäksi se sisältää lukuisia hyvinvoinnille tärkeitä ravintoaineita, kuten B-vitamiinia, rautaa, magnesiumia, beetakaroteenia, kalsiumia, mangaania sekä flavonoideja. Tämä superfood on loistava lisä esimerkiksi kasvisruokavalioon. Ota Super-Spirulina osaksi päivittäistä ruokavaliotasi kätevän jauheen tai kapseleiden muodossa!

Mitä on spirulina?

Spirulina ei välttämättä ensikatsomalla tee vaikutusta, sen erikoisen ja voimakkaan tuoksun ja epätavallisen tumman sinivihreän värinsä takia. Spirulina tunnetaan kuitenkin superruokana, sen sisältämien ravintoaineiden takia ja sille kannattaa antaa mahdollisuus omassa ruokavaliossa. Tässä yhteydessä sanonta, ettei kirjaa tulisi tuomita vain kansia katsomalla toimii juurikin mainiosti, koska spirulinasta on useita hyötyjä sisällytettäessä sen käyttöä ravintolisänä terveellisen ruokavalion oheen. Spirulina on uskomattoman ravinteikas ja sitä voidaan käyttää päivittäin.

Spirulina on terveyttä edistävä vieterimäinen mikrolevä, joka sisältää huomattavat määrät muun muassa kalsiumia, sinkkiä, kaliumia, mangaania, magnesiumia, kuparia, fosforia ja rautaa. Se sisältää myös lehtivihreää, betakaroteenia, B-vitamiineja sekä E- ja K-vitamiinia. Se koostuu 60-70 prosenttisesti helposti imeytyvästä proteiinista, mikä takaa sinulle elintärkeitä aminohappoja, joita kehosi ei pysty itsenäisesti tuottamaan. Näiden ominaisuuksiensa takia spirulina onkin saavuttanut suuren suosion ja ansainnut paikkansa superfoodien aatelistossa. Aminohapoista esimerkiksi saattaa esiintyä puutostiloja, mikäli noudattamasi ruokavalio on epätasapainoinen tai yksipuolinen, eikä syömäsi ruoka sisällä tarpeeksi kehollesi tärkeitä ravintoaineita. Spirulinasta onkin juuri tästä syystä kasvanut nopeasti erittäin suosittu vaihtoehto ihmisille, jotka kokevat haluavansa lisätä olennaisten vitamiinien ja mineraalien saantia terveellisen ruokailun ja liikunnallisen elämäntavan yhteyteen.

Spirulinaa kasvatetaan ympäri maailmaa ja sen intensiivinen väri ja ravintorikkaus tekevät siitä lähes poikkeuksetta houkuttelevan tuotteen terveyden edistämiseksi ja jopa Maailman terveysjärjestö WHO sekä Yhdistyneet kansakunnat ovat suositelleet spirulinaa ruokavalioon luonnonmukaisena ravintolisänä. Sinivihreää spirulinaa kasvatetaan elintarvikkeeksi ja sillä on uskomattomat terveysvaikutukset. Spirulinaa on ollut maapallolla noin 3,5 miljardia vuotta ja sitä näkee nykyään superfoodeja pursuavissa viherjuomissa, energiapatukoissa ja luonnonmukaisissa lisäravinteissa. Spirulina valmisteita tai itse spirulinaa jauhe tai tabletti muodossa voidaan käyttää päivittäin edistämään terveyttä ja siitä saamasi terveyshyödyt ovatkin kiistatta erinomaiset. Spirulinaa voidaan ottaa päivittäin palauttamaan ja elvyttämään terveyttä tasapainoisen ruokavalion lisänä. Myös urheilijat ovat ottaneet superruokana tunnetun spirulinan osaksi ruokavaliotaan, koska sen on todettu vahvistavan elimistön vastustuskykyä ja laskemalla liikuntasuorituksesta palautumiseen kestävää aikaa.

Spirulinan terveysvaikutukset

Superfoodinakin tunnettu spirulina on luultavasti yksi ravintorikkaimmista ruoista maan päällä, ja sillä on useita terveyshyötyjä. Sen korkeat proteiiniarvot ja vitamiineja sekä aimohappoja runsaasti sisältävä ravinneprofiili takaavat sinulle päivittäisessä käytössä mahdollisimman suuret terveysvaikutukset.

Luonnollinen detox
Spirulinan korkeat lehtivihreäarvot tekevät siitä tehokkaan apuvälineen kehon myrkkyjen poistamisessa ja käytettäessä paaston yhteydessä, prosessia voidaan kiihdyttää entisestään. Spirulinan sisältämä fykosyaniini, josta levän sininen väri johtuu, auttaa muun muassa maksaan ja munuaisiin kertyneiden epäpuhtauksien poistumisessa. Tätä vesiliukoista antioksidanttia ei löydy muista kasveista ja varmistaakin spirulinalle täten sen oikeutetun aseman tärkeänä superfoodina.
Vastustuskyvyn tehostaja
Kehon immuunijärjestelmälle spirulinasta on apua monosyyttien, makrofagien sekä luonnollisten solujen tuotannossa. Yhdistettyinä toimimaan kehosi hyvinvoinnin edistämiseksi ne tekevät arvokasta työtä estääkseen vaarallisten taudinaiheuttajien pääsemisen kehoosi. Lisäksi spirulina voi edistää solujen uusiutumista ja se vähentää kehon tulehtumisesta peräisin olevaa turvotusta sekä edistää toipumista virusten aiheuttamista infektioista.
Kolesterolitason säännöstelijä
Spirulinan pääasiallinen tehtävä on ylläpitää hyvää ja pahaa kolesteroliasi. Yhdistäessäsi tuotteen käytön terveellisiin ruokailutottumuksiin ja liikuntaan voit onnistuneesti laskea veresi kolesterolitasoa. On tärkeä muistaa monipuolisen ruokavalion ja säännöllisen treenaamisen tuomat hyvät lähtökohdat spirulinan tuomille lisähyödyille saavuttaaksesi haluamasi terveellisen elämäntavan
Paras proteiinilisä
Kasvin helppo viljely tarkoittaa, että spirulina superfoodina ei tule loppumaan kesken. Se antaakin mahdollisuuden vaivattomaan elintärkeiden ravintoaineiden täydennykseen jopa päivittäin käytettynä. Spirulina onkin erittäin proteiinirikas: Sen painosta yli 60 prosenttia koostuu aminohapoista tehden siitä olennaisen osan terveellistä elämää haluttaessa edistää ihon uudistumista ja nuorentumista.

Muita huomioonotettavia spirulinan terveyshyötyjä ovat esimerkiksi lisääntynyt rasvan poltto treenatessa, pidentynyt aika väsymyksen tunteeseen ja vähentynyt aika liikuntasuorituksesta palautumiseen. Tästä syystä spirulinan voidaankin sanoa olevan oiva apu niin painonhallinnan tavoitteiden saavuttamiseksi, että jo entisestään runsaasti liikkuville.

Spirulinan hyödyt laihdutuksessa

Vaikka ostaisit spirulinasi jauheena tai tabletteina, voivat molemmat auttaa sinua saavuttamaan painonhallinnan tavoitteesi. Harkitse spirulinan ottamista itsellesi miellyttävimmässä muodossa noin tuntia ennen ateriointia. Tuotteen suuri proteiinipitoisuus voi täten hidastaa sulatusprosessia, vähentää ruokahalua ja saada sinut tuntemaan kylläisyyttä, jolloin voit välttää ei-toivottua nälkää. Nämä ovat niitä upeita painonhallinnan etuja, jotka voivat auttaa sinua laihduttamaan ilman tiukkoja dieettejä. Voitkin siis luonnonmukaisesti tehostaa aineenvaihduntaasi ja rasvan palamista kehossa. Spirulina voi luoda kylläisyyden tunteen luonnollisesti, jolloin et tunne nälkää toistuvasti. Tämä saa sinut välttämään turhien kalorien saamisen esimerkiksi pikkusuolaisista, joita tulee helposti napsittua nälän tunteeseen aterioiden välillä. Lisäksi nauttimasi spirulina tabletit tai spirulina jauhe sitovat ruoassa olevaa rasvaa, vähentäen rasvan imeytymistä kehoosi. Saatat huomata myös tehostusta aineenvaihdunnassa myrkkyjen poistuessa kehosta saaden sinut tuntemaan olosi keveämmäksi jo hyvin vähällä vaivalla.

Ympäri maailmaa kasvatettu spirulina on tunnettu sen intensiivisestä mausta ja väristä sekä ravintoainerikkaudesta. Vaikka monille spirulina on edelleen tuntematon, jotkut ovat saattaneet huomata sen käytön lisääntyneen esimerkiksi terveellisissä vihersmoothieissa, energiapatukoissa ja luonnonmukaisissa ravintolisissä. Spirulinan terveysvaikutukset ovat niin huomattavat, että päivittäin käytettynä se auttaa palauttamaan ja elvyttämään terveyttäsi. Tuntuuko sinusta, että tiukkojen dieettien noudattaminen laihdutustavoitteiden saavuttamiseksi on vaikeaa? Nykyään ei ole helppoa pysyä oikeanlaisessa ruokavaliossa, mutta spirulinan ja muiden superfoodien lisääminen päivittäiseen arkirutiinin voi tuoda sinulle juuri tarvittavan lisän saavuttaaksesi painonhallinnan tavoitteesi. Kilojen karsimisen tehostamiseksi spirulinan ja muiden superruokien suosio on selkeästi kasvanut ja niiden tilaaminen verkosta jopa suoraan kotiovellesi onnistuu vain muutamalla klikkauksella!

Jos painon pudottaminen olisi helppoa, ei maailmassa olisi ylipainoisia ihmisiä. Yksinkertainen tosiasia on, ettei laihdutuksessa tunneta oikoteitä. Suurimmaksi osaksi laihtuminen perustuu ahkeralle työnteolle tavoiteltavien tulosten saavuttamiseksi. Valitettavasti taianomaisia pillereitä laihduttamiseen ei ole ja painon kertyminen on useimmiten helpompaa kuin sen pudottaminen. Syitä tähän voi olla useita, mutta painonhallinnan kultaisena sääntönä voidaan pitää syömisen vähentämistä ja ravinnon laatuun keskittymistä sekä liikunnan lisäämistä. Miten spirulina siis astuu kuvioon? Spirulina tabletit ovat erittäin hyödyllisiä laihduttamisessa niiden ravintoarvojen perusteella. Ne voivat auttaa tukahduttamaan ruokahaluasi, vähentämään tunnettua himoa lohturuokia kohtaan, nostattamaan energiatasoasi ja säännöstelemään kehosi aineenvaihduntaa. Tämä tarkoittaa, että spirulina voi auttaa sinua sekä syömään vähemmän että liikkumaan enemmän. Laihduttamisen tehostajana spirulina voikin täten toimia erinomaisesti polullasi kohti keveämpää oloa.

Spirulina on runsaan proteiinipitoista. Sillä on sanottu olevan korkea polysakkarideja sisältävä proteiinipitoisuus, joka voi tehostaa aineenvaihduntaa ja parantaa insuliinin toimintaa. Tärkeää se on siksi, että useimmiten veren glukoosipitoisuuden ja aminohappojen tason laskeminen laukaisevat nälän tunteen. Tästä syystä spirulinan korkeat proteiiniarvot voivat oikein käytettyinä auttaa hallitsemaan nälän ja yhtä lailla kylläisyyden tunnetta. Erinomaisen proteiinipitoisuuden lisäksi spirulina koostuu liukoisista soluista, jotka hajoavat nopeasti ja imeytyvät kehoon erityisen tehokkaasti. Yhdistelmä proteiinirikkautta ja helposti hajoavia yksinkertaisia soluja tekevät spirulinasta toimivan ruokahalun taannuttajan. Proteiini imeytyy lähes saman tien ja tunnet itsesi kylläiseksi pidemmän aikaa.

Spirulinaa luullaan usein virheellisesti yrtiksi sen värin ja vahvan aromin takia, mutta tosiasiassa se on sinivihreä levä, jota löytyy makeanveden järvistä, lammista ja joista. Se on todellinen ravinteiden, mineraalien, antioksidanttien ja tärkeiden vitamiinien voimanlähde ja sillä on terveyshyötyjä lähes jokaiselle sisäelimelle ja koko kehon toiminnalle. Sen lisäksi että spirulina sisältää paljon vitamiineja ja elintärkeitä pigmenttejä, tämä vihreä levä on myös erittäin proteiinirikas. Proteiinit auttavat hallitsemaan nälkää jopa paremmin kuin hiilihydraatit ja rasvat. Koska spirulina koostuu yksinkertaisista soluista, liukenee se helposti veteen, jolloin proteiini pääsee sulamaan kehossa lähes heti. Spirulina ravinnelisiä tuleekin ottaa runsaan veden kanssa, jotta tulokset tehostuvat maksimaalisesti. Parhaisiin tuloksiin pääset ottamalla spirulinaa tyhjään vatsaan noin 15-30 minuuttia ennen jokaista ateriaasi.

Spirulinan terveyshyötyihin lukeutuvat vähentynyt ruokahalu, nousseet energiatasot ja rasvan polton tehostuminen. Se tukee myös kehon immuuni- ja sulatusjärjestelmää sekä toimii myrkkyjen poistajana. Yhdessä terveellisen ruokavalion ja monipuolisen liikunnan kanssa spirulina voi todella auttaa sinua saavuttamaan laihduttamisen tavoitteesi.

Miten lisään spirulinan päivittäiseen ruokavaliooni?

Proteiinin, elintärkeiden rasvahappojen, B-, C-, ja E-vitamiinien sekä klorofyllin tuoma ravintoainerikkaus tekevät spirulinasta yhden tämän hetken kysytyimmistä superfoodeista. Spirulinaa saa useimmiten kapselin, tabletin tai jauheen muodossa, jolloin sen yhdistäminen omaan ruokavalioon käy helposti. Tarpeidesi ja käyttötarkoituksen mukaan voit valita itsellesi parhaan tavan lisätä spirulinaa päivittäiseen ateriointiin. Spirulinan lisääminen omaan ruokailuun käykin helposti ja vaivattomasti, koska voit huoletta käyttää tuotetta päivittäin. Suositeltava annos spirulinaa päivässä on noin kolme grammaa ja sitä voidaan myös käyttää osana laihdutusohjelmaa.

Voit hyötyä spirulinan terveyttä edistävistä ominaisuuksista valitsemalla itsellesi suotuisan tavan käyttää suosituimmissa muodoissaan joko jauheena tai tabletteina löytyviä spirulina tuotteita. Näitä yhdistelemällä omien tarpeidesi mukaan saat varmasti parhaimmat hyödyt ruokavalioosi ja pääset edistämään terveellistä elämäntapaasi. Spirulinaa löytyy myös ainesosana joissakin proteiinilisissä tai energiatasoa nostattavissa patukoissa sekä smoothieissa. Jotta saisit lisättyä spirulinaa päivittäiseen ruokavalioosi, voit kokeilla lisätä spirulinaa myös suoraan veteen, jolloin veden väri muuttuu vihertävän siniseksi, melkein mustaksi. Maun puolesta tämä ei välttämättä ole kaikille nautinnollisin keino lisätä spirulina arkiseen ruokavalioosi, mutta muista, että vaikka maku on hirveä, on ravintoaineissa paljon hyvää! Lisäämällä yhden teelusikallisen verran spirulinaa veteen ja juomalla sen samantien tehostuu myös spirulinan imeytyminen kehoon, sen sisältämien liukoisten solujen myötä. Lisäämällä spirulina jauhetta smoothieihin, voit kuitenkin välttää sinivihreän levän tuoman toisille epämieluisan maun. Juuri maun takia monet suosivatkin tabletteja tai spirulinasta valmistettuja ravintolisiä.

Spirulina on erittäin suosituksi kasvanut superfood ja syystä! Sillä on monia terveyshyötyjä johtuen sen monipuolisesta vitamiinipitoisuudesta, mineraaleista ja antioksidanteista, jotka tukevat vastustuskykyäsi, poistavat kehoosi kertyneitä myrkkyjä, antavat lisäenergiaa ja parantavat yleisesti terveyttä ja hyvinvointiasi. Ravintorikkaan spirulinan yhdistäminen omaan ruokavalioon on kuitenkin monille vielä tuntematonta. Muutamia esimerkkejä spirulinan lisäämisestä ruokavalioosi ovat spirulina tablettien tai lisäravinteiden käyttäminen päivittäin tai jauheen käyttö ruoanlaitossa terveellisiä reseptejä noudatettaessa. Muun muassa smoothieihin spirulina sopii loistavasti ja mikäli et ole täysin hullaantunut spirulinan makuun, peittyy se huomaamattomasti maukkaiden raaka-aineiden joukkoon. Lisää spirulinaa päivittäin esimerkiksi suosimiisi vihersmoothieihin. Noin kaksi teelusikallista spirulina jauhetta päivässä on tarpeeksi suuri annos tuomaan sinulle parhaat hyödyt tästä loistavasta superfoodista, mutta voit käyttää spirulinaa reilummin, mikäli tunnet olosi kipeäksi.

Ohessa esimerkki smoothie reseptistä, johon spirulina on helppo yhdistää, ja joka voi auttaa sinua saavuttamaan terveellisemmät elämäntavat.

Vihersmoothie

Tämän reseptin mukaan valmistettu smoothie on helppo ja yksinkertainen tehdä ja se on täynnä vitamiineja ja mineraaleja. Se on myös oiva tapa aloittaa aamusi ja saat siitä tarpeeksi energiaa aina lounaaseen asti.

Ainesosat:

  • 200ml maitoa (myös kasvipohjaiset juomat käyvät erinomaisesti)
  • 1 kourallinen tuoreita tai pakastemarjoja
  • 1 banaani
  • 2 teelusikallista spirulina jauhetta
  • Hunajaa tai steviaa makeutukseksi (vapaavalintainen)

Valmistus:
Lisää kaikki ainekset tehosekoittimeen ja sekoita noin 40 sekunnin ajan, tai kunnes smoothie on sileää ja tasaista. Voit myös kokeilla erilaisten hedelmien kuten mangon, persikan tai ananaksen käyttöä marjojen sijaan, jolloin saat vaihtelua aamuihisi. Esimerkiksi avocadoa lisäämällä saat smoothien vielä entistä ruokaisammaksi.

Kokeilemalla yksinkertaisia reseptejä tai käyttämällä niitä inspiraationa luodessasi omasi, voit helposti lisätä spirulinaa omaan ruokavalioosi. Luovuudella ei tulisi olla rajaa kokeillessasi spirulinaa erilaisissa terveellisissä resepteissä. Suositeltu määrä spirulinaa päivittäin otettuna on aloitettaessa noin 3-5 grammaa ja käytön myötä tätä määrää voidaan myös lisätä. On siis suositeltua ottaa vähäisempi määrä käytön aloittaessa, jotta kehollasi on aikaa tottua spirulinaan. Spirulina ei kuitenkaan toimi ihmeaineena esimerkiksi painon pudotuksessa ja kehosi pystyy imeyttämään vain tietyn määrän spirulinaa päivässä, joten jälleen käytössä on hyvä muistaa kohtuus. Spirulina tuotteiden annostelua on aina syytä seurata, jolloin saavutat parhaimmat tulokset painonhallinnan tavoitteissasi.

Käännythän aina lääkärisi puoleen ennen spirulinan käyttämistä (tai käytön lopettamista) mikäli olet raskaana, imetät tai sinulla on jokin sairaus.

Onko spirulina turvallista sinulle?

Vaikka olisitkin vasta äskettäin löytänyt spirulinan ja kuullut sen mahtavista terveyshyödyistä uskoen sen olevan markkinoiden uusin ihmeruoka, on spirulinaa käytetty jo 1950-luvulla. Tätä mikrolevää on kulutettu jo vuosikymmenien ajan sen korkean ravintoainepitoisuuden ja terveyshyötyjen valossa. Koska spirulinan ravinteikkuus on niin huomattava, ei tunnettuja sivuvaikutuksia tällä sinivihreällä superfoodilla ole.

Ravintoainerikkaus tuo hyötyjä päivittäin käytettynä, mutta ennen spirulinan lisäämistä ruokavalioon joko spirulina tabletteina, tai spirulina jauheena on syytä lukea tuoteseloste ja varmistaa ettet ole allerginen millekään tuotteen sisältämälle ainesosalle. Muista myös aina tarkistaa, että ostamasi spirulina on 100% luonnonmukainen eikä sisällä kemikaaleja, säilöntäaineita, sitovia aineita tai täyteaineita. On hyvä tutustua tuotemerkkiin ja varmistaa sen laadun luotettavuus. Saadaksesi parhaimmat luonnolliset terveysvaikutuksesta spirulinasta on tärkeää, että tuotemerkkiin ja laatuu voi luottaa. Kun olet ostanut orgaanisen spirulina jauheen tai spirulina tabletit, noudata aina pakkauksessa suositeltua annostelua. Laadukkaat superfood ravintolisät, joissa käytetään vain luonnonmukaisia ja luomuraaka-aineita tuovat sinulle parhaat terveys- ja painonhallinnan hyödyt. Spirulina tuotteiden valikoima koostuu orgaanisista jauheista ja tableteista, jotka voivat tuoda tarvittavan lisän ruokailu- ja kuntoilurutiiniisi laihdutustavoitteidesi saavuttamiseksi. Myös spirulinaa ainesosinaan käyttävien lisäravinteiden tai proteiinilisien omaan ruokavalioon lisäämistä voidaan harkita oikeissa suhteissa.

Spirulinaa käytetään erilaisiin terveyttä edistäviin tarkoituksiin, koska sen ravinteikkuus toimii erinomaisesti täydentävänä proteiinien, B-vitamiinien ja raudan lähteenä. Spirulina on vihertävän sininen levä, joka tekee ihmeellisen hyvää juuri sinulle. Se sisältää kehollesi arvokkaita suoja- ja ravintoaineita. Sitä kasvaa lähinnä makeassa vedessä, kuten lammissa, järvissä ja vesissä. Spirulinassa on paljon lehtivihreää ja aivan kuten kasvitkin, saa spirulina kasvamiseen tarvitseman energiansa auringosta. Spirulina on täynnä elintärkeitä ravinteita, kuten vitamiineja, proteiinia ja mineraaleja, joilla voi olla merkittäviä terveysvaikutuksia niin kehollesi kuin mielellesikin.

Kun spirulina sato korjataan oikein makean veden ympäristöistä, sitä pidetään yhtenä tehokkaimmista saatavilla olevista ravinnelähteistä. Se koostuu suurimmaksi osaksi proteiinista ja aminohapoista, joten myös kasvisruokavaliota noudattaville henkilöille se on erittäin loistava vaihtoehto paljon rautaa sisältävännä ruokana. Koska spirulinassa on niin paljon hyvää, on se kerännyt kaupallista suosiota ja sitä myydäänkin usein joko tummanvihreänä jauheena tai tabletteina terveelliseen ruokavalioon yhdistettynä ravintolisänä. Parhaimmat terveyshyödyt saatkin spirulinasta yhdistämällä sen terveelliseen ruokavalioon ja liikunnalliseen elämäntapaan.

* Hoitotulokset voivat vaihdella yksilöllisesti.