• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Klarna, verkkopankkimaksu & pankkikortit

  • Ilmainen toimitus yli 50€ ostoksiin

    Ennen klo 18 tehdyt tilaukset lähtevät samana päivänä

  • Rahat Takaisin-takuu

    Koskee valittuja tuotteita

Kuinka olla terveellinen?

  1. Ravinto

    Nykyään kaikki tietävät että hyvä ravinto on terveellisen kehon pohja. Unohda muotidieetit, ja keskity sen sijaan monipuoliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon.

    Valmista ruoka tuoreista ainesosista mahdollisimman usein, välttäen supermarkettien teollisia elintarvikkeita jotka voivat olla täynnä lisäaineita ja huonoksi terveydelle. Valmistamalla aterioita jotka sisältävät tuoreita hedelmiä ja vihanneksia, sekä vähentämällä sokeria, suolaa ja alkoholia huomaat välittömästi muutoksia kehon ja mielen tasolla.

    Toisin kuin dieeteissä joita on mahdoton noudattaa, sinun ei tarvitse poistaa tiettyjä ruokia sinun päivittäisestä ruokavaliosta. Sinun tarvitsee vain tasapainottaa rasvan, hiilihydraatin ja proteiinin määrää annoksissasi. Jokaisen lounaan tulisi sisältää annos vihanneksia, annos viljavalmisteita kuten perunaa, pastaa tai riisiä ja annos proteiinia (kasviperäistä tai eläinperäistä). On myös tärkeää muistaa että kehosi arvostaa säännöllisiä rytmejä. Siitä syystä tiettyihin aikoihin syöminen edistää ruoansulatusta.

    Ota huomioon syömisestä saatava kalorimäärä. Liian pieni määrä kaloreita aiheuttaa matalia energiatasoja, kun taas liika kalorien saanti aiheuttaa heilahteluja painossa. Keskimääräinen kalorien saanti tulisi olla aikuisella noin 2000 kcal päivässä, mutta tämä vaihtelee yksilöiden välillä elämäntyylin ja muiden tekijöiden johdosta.

    Lopuksi, elä nauttien, ilman syyllisyyden tunnetta! Noin kerran viikossa yhden aterian ajan, syö mitä haluat, ja kuinka paljon vain haluat. “Cheat Meal”:it ovat olennaisia sinun aineenvaihdunnalle, antaen kehollesi lisäenergiaa antaen sinun pysyä kunnossa viikon loppuun.

  2. Nesteytys

    Nesteytetty keho on terveellinen keho! Juo niin paljon vettä kuin mahdollista, ja ainakin vähintään 2 litraa päivässä. Teet ovat hyvä tapa nesteyttää nautinnollisesti, olettaen ettet lisää sokeria. Sen lisäksi teessä on runsaasti antioksidantteja ja se sisältää vähemmän kofeiinia kuin kahvi. Harkitse myös vesipitoisia smoothieita, mitkä ovat ideaali ratkaisu nesteytykseen ja sisältävät oleellisia vitamiineja keholle. Täynnä makuja ja sinun makunystyröille soveltuva, smoothiet on helppoa työtä ruoansulatukselle ja antavat kylläisyyden tunteen. Jos aikasi on tapetilla tai kannat omat ruokasi töihin, Go Blend Pro on paras ystäväsi pitämään sinut terveenä matkassa.

  3. Fyysinen liikunta

    Jos et harrasta urheilua, voit aloittaa kävelemellä vähintään puoli tuntia päivässä ja siirtymällä ajan myötä juoksemiseen. Jos ulkona sataa tai sinulla ei vain ole aikaa, se ei enää ole tekosyy! Internetissä on valtava määrä videoita jotka näyttävät miten tehdä harjoituksia kotona, tasosta riippumatta ja ilman mitään varusteita. Älä pelkää ryhmä liikunnan kokeilemista kuntosalilla tai seurassa. Urheilun harrastaminen muiden ihmisten kanssa motivoi sinua vain enemmän ja antaa sinulle ylimääräistä energiaa suorituksiin. Löydä aktiviteetti joka haastaa sinua ja saa sinut nousemaan ylös sängystä harjoittelemaan. Jos haluat todellisia tuloksia terveydelle ja keholle, harrasta liikuntaa ainakin 3 kertaa viikossa. Voit vaihdella aktiviteetteja, tärkeintä on ettet jätä väliin yhtään kertaa.

  4. Uni

    Uni on oleellista kehon terveelle toiminnalle. Se antaa meille lisää energiaa, auttaa hallitsemaan stressiä, ja parantaa yleistä terveyttä. Kun emme saa tarpeeksi unta, olemme altistuneita himoille kun olemme hereillä. Hyvin nukuttu yö voi siitä syystä vähentää näläntunnetta jokapäiväisessä elämässä. Lisäksi, kehomme solut uusiutuvat ja aineenvaihdunta tehostuu yön aikana. Tästä syystä lihakset kehittyvät pääasiallisesti yön aikana.

  5. Selvitä enemmän

    Tehdessä ostoksia ei ole helppoa selvittää tietänsä tuotteiden läpi joissa lukee “terveellinen”, “kevyt” tai “0%”. Ole varovainen lukiessasi tuotepakkauksia, sillä osa niistä voi olla hämääviä. Selvittääksesi paremmin mitä laitat lautasellesi, lue tuotteen pakkauksesta sen ravintosisältö ja ainesosalista. Ja koska emme kaikki ole ravinto experttejä, on onneksi olemassa hyviä applikaatioita selkeyttämään ostamista kuten esimerkiksi Foodie.fi tai K-Ruoka jotka auttavat sinua selvittämään mitä todella syöt.

  6. Vältä Stressiä

    Saatat olla kuullut “terve mieli, terve keho” sanonnan ennen. Saadaksesi täydellisen terveen kehon, sinun täytyy vähentää niin paljon stressiä elämästäsi kuin mahdollista! Stressi on erittäin huonoksi terveydelle ja se estää kehoasi toimimasta normaalisti, esimerkiksi hidastaen ruoansulatusta.

    Jos koet stressaantuvan helposti, kokeile työstää henkistä vahvuutta syvemmältä. Voit kokeilla meditointia tai yogaa, sillä ne eivät vain auta sinua rentoutumaan henkisesti ja fyysisesti, ne polttavat myös kaloreita!

  7. Anna aikaa

    Terveellisenä eläminen vaatii aikaa ja organisointia, oli se sitten urheilun harrastaminen, ruoanlaitto tai nukkuminen. Vaikka päiväsi ovat kiireisiä, löydät aina keinon organisoida aikataulusi. Voit esimerkiksi valmistaa ateriasi viikolle jo sunnuntaina tai edeltävänä päivänä seuraavalle päivälle. Tämä myös varmistaa ettei sinun tarvitse tehdä poikkeuksia odottamattomien olosuhteiden aiheuttamien muutoksien johdosta. Sama pätee myös urheiluun. Valitse paikka minne pääset helposti kotoa, tai harjoittele viikonlopun aikana. Ennen Kaikkea, on tärkeää pitää silmät tavoitteissasi, sillä on helppo noudattaa hyviä elämäntapoja viikon ajan, mutta hyvä terveys rakennetaan pitkäaikaisesti. Löydä oikeat syyt miksi haluat parantaa itseäsi ja aloita heti! Terveelliset tavat asettuvat itsestään harjoituksella ja ajan myötä.