• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Verkkopankkimaksu tai osta nyt ja maksa myöhemmin

  • Ilmainen toimitus aina yli 50€ ostoksiin

    Luotettavat ja nopeat toimitustavat

  • Asiakkaan tietoturva

    Tietosi ovat meillä turvassa

Viisi aloittelijoille sopivaa jooga-asentoa

Viimeaikainen historia on näyttänyt muutoksen liikuntatottumuksissamme. Paras esimerkki tästä on joogan sensaatiomainen nousu modernin vapaa-ajan vieton keskiöön. Jooga on hyödyksi kehollemme niin monella eri tapaa. Se on rauhoittava, mutta samalla myös virkistävä kokemus, joka mahdollistaa kehosi venytyksen ja joustavuuden säilyttämisen, samalla toimien loistavana keinona keskivartalon stabiliteetin ja nivelten liikkuvuuden parantamiseen.

Jooga on aloittelijoille paljon vaikeampaa, kuin miltä se näyttää ja harjaantumattomaan silmään helpolta näyttävä liike saattaa pian saada sinut sanomaan “En mitenkään pysty tuohon!”. Kuitenkin jooga, kuten kaikki muutkin eri kuntoilulajit, on vaikeustasoltaan progressiivinen, mikä tarkoittaa, että on olemassa joitakin aloittelijoille sopivia asentoja, joiden avulla pääset alkuun. Jaamme nuo viisi helppoa asentoa kanssasi nyt!

1. Meditaatio-asento
1. Meditaatio-asento - Tärkein joogaan yhdistetty asento on meditaatio-asento, joka juontaa juurensa joogan hengellisiltä alkulähteiltä. Sen lisäksi, että jooga on hyvä liikuntamuoto, on sen alkuperäisenä tarkoituksena ollut sisäisen rauhan löytäminen. Tämän aloittelijoillekin sopivan asennon kautta voit suoristaa ryhtisi, avata hengitystiet ja rentoutua.
2. Kobra-asento
2. Kobra-asento - Toinen todella helppo asento on kobra, joka toteutetaan makuuasennossa lattialla (toivottavasti maton päällä). Tämän asennon tarkoituksena on tuoda olkapäät ja pää ylös käsiesi seuratessa perässä, samalla kun pidät jalat suorassa ja tiukasti lattiaa vasten. Tämä sallii selkäsi kaartua, jolloin voit venyttää usein laiminlyötyjä alaselän lihaksia.
3. Sivulankutus
3. Sivulankutus - Lankut… Pelottavia, eikö! Sivulankutus puolestaan on paljon hallittavampi liike ja täydellinen keskivartalon lihasten aktivoimiseen, samalla kun työllistät jalkojasi ja edistät tasapainoasi. Käytä kättä tasapainottamisen apuna tai saatat löytää itsesi naama edellä matosta.
4. Alaspäin katsova koira
4. Alaspäin katsova koira - Yksi tyypillisimmistä ja kuuluisista jooga-asennoista on mahtava ja kaikenkattava alaspäin katsova koira. Vaikka se saattaa aluksi näyttää hieman hölmöltä, huomaat sen hyödyt kokeillessasi sitä. Se rentouttaa hartioitasi samalla, kun suoristat selkääsi, työllistää keskivartaloa sekä venyttää myös pohkeita ja takareisiä.
Aurinkotervehdys
5. Aurinkotervehdys - Tämä harjoitus on jooga-aloittelijoiden unelma, vieden sinut auringonnoususta auringonlaskuun. Se toimii saumattomana ketjuna; etenet seisoma-asennosta polvillesi ja takaisin ylös, samalla tehden venytysliikkeitä. Vaikka et haluaisikaan joogata, on tämä liike hyvä tehdä esimerkiksi rankan treenin jälkeen, sillä se rentouttaa ja venyttää koko kehoa.