Palvelemme arkipäivisin klo 10.30am to 12.30pm

Viisi keinoa aamupalan boostaamiseen

Kun teet, tee kunnolla, eikö? Tämä pätee niin kuntoiluun, painonhallintaan kuin hyvään oloon sekä hyvinvoinnin maksimoimiseen. Mikä siis olisikaan parempi paikka aloittaa, kuin heti heräämiseen jälkeen - aamupalalla!

Aamupala muodostaa pohjan edessäsi olevalle päivälle, joten sitä ei turhaan kutsuta päivän tärkeimmäksi ateriaksi… siksi sinun ei tulisikaan koskaan skipata sitä! Voit tehdä hienovaraisia muutoksia päivittäin, jotta saisit kaiken irti aamupalasta. Enemmittä puheita, tässä ovat viisi keinoa aamupalasi boostaamiseen!

1. Maito Dilemma

Maito Dilemma

On valitettavasti olemassa totuuksia, jotka sinun tulisi tietää maidosta. Kevytmaito ja rasvaton maito sisältävät vähemmän rasvaa, mutta enemmän sokeria täysmaitoon verrattuna - tehden niistä yhtä pahoja, ellei jopa pahempia painonhallinnan näkökulmasta katsottuna. Tutkimukset ovat osoittaneet, että täysmaito on tehokkaampi kehon sopeuttamiseen. Makeuttamaton soija- ja mantelimaito tarjoavat raikkaan maun ja proteiinia kokonaisvaltaiseen terveyteen, ilman tavallisen maidon miinuspuolia. Lisäksi tee ja kahvi sisältävät luonnon antioksidantteja, jotka maito neutraloi… juo siis juomasi mustina!

2. The Cereal Killer

The Cereal Killer

Murot ovat loistava tapa aloittaa päivä, mutta harmillisesti monet niistä on ladottu täyteen sokeria! Harkitse vaihtoa vehnäleseisiin tai sokerittomaan/itse tehtyyn mysliin, jotta varmistut aamupalasi ravitsevuudesta - korkea kuitupitoisuus on hyväksi ruoansulatukselle ja se toimii myös loistavana “polttoaineena”. Voit heittää sekaan pilkottuja hedelmiä sekä jogurttia ja hunajaa maun parantamiseksi.

3. Vaihda tummempaan

Vaihda tummempaan

Toinen kiistan aihe pyörii paahtoleivän ympärillä! Valkoinen leipä on tummaa leipää prosessoidumpaa ja sillä on korkeampi glykeeminen indeksi - se on siis valmistettu hiilihydraateista, jotka palavat tai muuntuvat rasvaksi nopeammin. Tummassa leivässä on sekä enemmän kuitua että matalampi glykeeminen indeksi, jonka vuoksi se vapauttaa hiilihydraatit hitaasti, mahdollistaen pitkäaikaisen energiansaannin. Muista myös levittää viisaasti. Vaihda tylsä voi avokadotahnaan tai orgaaniseen maapähkinävoihin.

4. Luovu mehuista

Luovu mehuista

Hedelmämehun raikas maku on aamuisin lyömätön, mutta siitä joutuu maksamaan kovan hinnan. Ilman hedelmän sisältämää kuitua hedelmämehut (etenkin tiivistemehut) ovat vain susia lampaan vaatteissa… suden ollessa sokeri! Kokeile vaihtaa mehut kotitekoisiin smoothieihin tai jos haluat vain C-vitamiinia, jätä turhat välikädet pois ja ota veteen liukenevia C-vitamiinitabletteja.

5. Tehosta elämäntyyliäsi

Tehosta elämäntyyliäsi

Me kaikki tiedämme, ettei aamiainen ole mitään ilman kahvia. Miten muuten selviäisimme aamun ensimmäisistä, väsyneistä tunneista? Mutta monet eivät tiedä, että voit lisätä ainesosia kuumiin juomiin tehostaaksesi niitä entisestään. Lisää kanelia kahviin aineenvaihdunnan boostaamiseksi tai lisää sitruunaa ja inkivääriä teehen niin ikään aineenvaihdunnan boostaamiseksi sekä kehon myrkkyjen poistamiseksi. Voit myös kokeilla täysin uudenlaista lähestymistapaa ja vaihtaa kahvin Maca-pohjaiseen Macaccinoon!

Lue myös nämä

Suositellut Tuotteet

Jaa