• klarna
    Luotettavat maksutavat

    Verkkopankkimaksu tai osta nyt ja maksa myöhemmin

  • Ilmainen toimitus aina yli 50€ ostoksiin

    Luotettavat ja nopeat toimitustavat

  • Asiakkaan tietoturva

    Tietosi ovat meillä turvassa

Viisi vinkkiä rutiineihin palaamiseen

Kesä on tulossa päätökseen. On aika panna piste rentoutumiselle ja valmistautua työskentelemään kovaa salilla, kentällä tai missä sitten ikinäkään liikut, ja aloittaa säännöllisen ruokavalion noudattaminen uudelleen. Ei ole kuitenkaan yllättävää, että tiukkoihin rutiineihin palaaminen voi olla ongelmallista ja vaikeaa, etenkin, jos olet viettänyt pitkiä aikoja ilman kuria ja järjestystä. Siksi olemmekin koonneet viisi kätevää vinkkiä, joiden avulla voit herätellä rohkeuttasi kohdataksesi terveysrutiinit uudestaan!

1. Aseta tavoitteita - Saatat muistaa miten koulussa tai töissä opettajasi ja pomosi neuvoivat sinua asettamaan tavoitteita unelmiasi varten. Heillä oli hyvä syy siihen! Henkilökohtaisten tavoitteiden asettaminen on hyvä tapa päästä takaisin ratsaille. Saavutettavissa oleva henkilökohtainen tavoite on kuin haaste, jonka haluat hyväksyä. Se voi olla mitä tahansa; nostamasi painojen määrän kasvattaminen, painonpudotus tai uusien taitojen oppiminen keittiössä.
2. Lähde liikkeelle varovaisesti - Valitettava tosiasia on, että kun aloitat terveysrutiinisi uudestaan, et tule olemaan samalla tasolla kuin lopettaessasi. Paluu cocktailien ja hyvien kirjojen maailmasta lehtikaalismoothieisiin ja 7 kilometrin fartlek-juoksuihin ei tule tapahtumaan yhdessä yössä - se on kuin asteittainen nousu ylämäkeä pitkin, jonka avulla totut uusiin rutiineihisi. Aloita hitaasti ja rakenna pohja uudestaan, eikä kroppasi ulvo tuskasta… ainakaan niin lujaa.
3. Suunnittele ajankäyttösi - On hienoa, jos sinulta löytyy riittävästi tahtoa rutiinin ylläpitämiseen, mutta se mikä tekee rutiinista rutiinin, on aika. Sinun tulee jakaa aikaasi liikkumiseen ja oikeiden ruokien syömiseen. Kun olet varannut tarpeeksi aikaa, on tuon ajan täyttäminen loppujen lopuksi aika helppoa.
4. Hanki treenikaveri - Olennainen osa terveellisiä rutiineja on motivaation ja päättäväisyyden omaaminen. Muilta saatu motivaatio voi kuitenkin olla suureksi avuksi. Kun aloitat matkan kohti terveellisiä rutiineja yhdessä jonkun kanssa, sinä ja parisi voitte molemmat hyötyä toistenne tarmosta ja vastavuoroisesti tukea toisianne silloin, kun motivaation puute iskee.
5. Muista pitää hauskaa - Viimeisenä, muttei vähäisimpänä: kun muistat nauttia siitä mitä teet, tulee siitä paljon helpommin säännöllisempää. Kun palaat takaisin treenaamisen pariin, kokeile uusia liikkeitä tai kokonaan uutta lajia. Samoin kun ruokavalion kanssa, vaihtele syömiäsi ruokia ja yritä kokeilla uusia ja eksoottisia makuja. Vain sinä asetat rajat!